Nem költöztek ki önként a nyugdíjaskorú lakók, így jogi úton vetne véget a kialakult helyzetnek az állami cég. A lakók jogi képviselete szerint ők cserelakásért és egy szerződésért cserébe elhagyták volna az ingatlanokat.
A MÁV által elindított lakáskiürítési perekről a Rákosrendező környékén élő, egykori MÁV-szolgálati lakásokat bérlők szeptember elején értesültek, miután a posta kézbesítette számukra a bíróság végzését. A területen érintett 27 lakás bérlőinek többségét mára sikerült elijesztenie, elüldöznie az állami vállalatnak – egy bérlő pedig a nyár során elhunyt –, így a most megkezdődő perekben alperesként már csak három háztartás hat lakója érintett, kezdi közleményét a Szikra Mozgalom.
A közlésük szerint Jámbor András országgyűlési képviselő és Sudár Orsolya a lakók érdekében a nyár folyamán egyeztettek kormányzati szereplőkkel is, ám nem sikerült megoldást találni a lakók számára. Állításuk szerint a bérlők mostanra beletörődtek abba, hogy el kell hagyniuk az otthonukat, de szeretnék, ha az állami cég cserelakást biztosítana a számukra, valamint szerződésben garantálná, hogy többet nem költözteti ki őket.
Miután önként nem hagyták el az ingatlanokat, így a MÁV a Szikra Mozgalom tájékoztatása szerint pereskedésbe kezdett velük , amiben ők látják el a hat nyugdíjaskorú lakó jogi képviseletét.
Még a nyár végén az Index is beszámolt arról, hogy két tendert írtak ki a rákosrendezői vasúti terület megtisztítására, melynél ugyan a MÁV a kiíró, de a projekt felelőse az Építési és Közlekedési Minisztérium. Eddig azonban egyik kiírásnak sincs nyertese, emiatt tolódhat a kormány által meghatározott határidő.
A MÁV áprilisban elkezdte ugyan saját hatáskörben a növényzet eltávolítását, majd júliusban a bontási munkálatokról is egyeztetett az üzleti partnerekkel, valamint az ott lakókkal. Az indoklás szerint sok időbe telik, mire a bontási hulladékot elszállítják, az illegálisan elhelyezettet pedig benőtte a növényzet.
A teljes területre szólnak a tenderek, annak ellenére, hogy a kormány csak a felét, mintegy 65 hektárt adott a mini-Dubaj építésére, hiszen ez egy államilag kiemelt beruházás, mely 5 milliárd euró értékű, melyhez még tartozik egy 800 millió eurós infrastrukturális fejlesztés is.
Február óta megkezdődött a terület kiürítése, melynek keretében 83 szerződést szüntetett meg a MÁV. A 27, jogcímen vagy anélkül ott lakónak segítenek ingatlant találni, illetve költözni. Azonban vannak olyan jogcím nélkül ott élők, akik egyéb juttatást is várnának a vasúttársaságtól, azonban az nem hajlandó teljesíteni. Az üzleti partnerek közül pedig 43-mal sikerült megállapodni, kilenccel jelenleg is tárgyalnak, míg négy perre vitte a dolgot.