Egy olvasónk jelezte, hogy kimaradt a Wizz Air egyik Dubajból érkező járata. A Budapest Airport honlapja szerint ma éjjel érkezik meg Magyarországra, ám a legújabb fejlemények szerint lehet, hogy csak szombat reggel indulnak el. Az ügyben kerestük a légitársaságot, aki elmondta, hogy egy utas rosszulléte miatt okozta a késést.
Újabb járatkésések merültek fel a Wizz Airnél, a Dubajból Budapestre tartó járatukkal történtek fennakadások – közölte az Indexszel egyik olvasónk.
A Wizz Air W62498-as számú járata eredetileg magyar idő szerint csütörtök hajnalban, 1 óra 20 perckor szállt volna le a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, azonban az utasoknak már szerda este 6 óra körül jelezték, hogy az érkezési időt hajnali 5 óra 20 percre módosították, végül pedig törölték a járatot.
Elszállásolásról gondoskodtak, ez helyi idő szerint éjszaka meg is történt, és az érintetteket az InterContinental hotelben szállásolták el. Ma reggel viszont távozni kényszerültek onnan, a járat indulási ideje nagyon képlékeny és eléggé a távoli jövőbe vész, ugyanis volt már olyan verzió, hogy ma este 21 órára érkezik
– fogalmazott olvasónk. Hozzátette, hogy a legújabb fejlemények szerint a gép csak szombat reggel érkezik meg Budapestre.
A budapesti repülőtér honlapján a járat számára rákeresve még az olvasható, hogy a gép várhatóan csütörtök este 21 órakor érkezik majd meg.
Az ügyben kerestük a Wizz Airt. A cég közölte,
A Wizz Air október 2-i, W62497-es, Budapest-Dubaj járata egy utas rosszulléte miatt Szófiában szakította meg útját, ezt követően két és fél órás késéssel érkezett meg a célállomásra. Emiatt a személyzet pihenőideje lejárt, így a Budapestre induló W6 2498-as járat helyi idő szerint csütörtök délután indulhat vissza. Az iráni légtérzár következtében az út hossza megnő, ezért Lárnakában technikai megállót kell végrehajtani, a járat várhatóan a ma esti órákban landol a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. Az érintett utasok ellátásáról a Wizz Air gondoskodott, ételulaványokat osztott ki és szállodai szobát biztosított számukra. Utasaink egészsége és biztonsága mindig is a legfontosabb döntéseink meghozatalakor.
Kedd este az Izraeli Védelmi Erők (IDF) közölte, hogy rakéták érkeztek Iránból Izraelbe. Ekkor egy olvasónk e-mailben jelezte szerkesztőségünknek, hogy egy Budapestről Dohába tartó járatot eltereltek a háború miatt. A repülőgép Egyiptom felé tartott és a Földközi-tenger felett repült. A török légtérben fordult vissza, onnan vette az irányt Egyiptom felé. Mindezt a Flightradar24 oldal is megerősítette.
A közel-keleti konfliktus miatt három Emirates-járat Törökország felett visszafordult, és Budapesten szállt le. A repülőtér azt írta, a gépek Dublinból, Düsseldorfból és Prágából indultak Dubajba, a három gép fedélzetén 1215 utas tartózkodott.
Korábban már beszámoltunk arról, hogy több légitársaság, köztük a Wizz Air is leállította az Izraelbe tartó járatait. Az indoklás szerint „a térségben eszkalálódó helyzet” az oka.
Idén sokan a saját bőrükön tapasztalták meg, milyen, amikor teljesen váratlanul külföldön ragadnak egy idegen repülőtéren, és a segítség nagyon messze van.
Nyáron arról írtunk, hogy a Gazdasági Versenyhivataltól a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok tilalmának megsértése miatt a Wizz Air 307 millió forintos bírságot kapott. A légitársaságnak nagy árat kell fizetnie, amiért a hatóság megállapította: a szakmai gondosság követelményét sértő kereskedelmi kommunikációt folytatott az automatikus utasfelvételi szolgáltatás lényeges jellemzőiről a vállalat.
Az indoklás szerint azt is elhallgatta a cég, hogy az egyes szolgáltatási csomagjainak részét képező „többletszolgáltatásokat” külön-külön is megvásárolhatják a fogyasztók, ezzel a drágább csomagok irányába terelve a fogyasztókat. Bár a Wizz Air az eljárás alkalmával több vállalást is tett, ezeket a versenytanács – azok kétséges megvalósíthatóságára, illetve a korábbi és folyamatban lévő eljárásokra is tekintettel – nem fogadta el. A Wizz Air később reagált a büntetésre, jelezve, hogy megtámadja a határozatot.
A nemzeti versenyhatóság az eljáráskor feltárta, hogy a légitársaság 2018 novembere és 2024 májusa között elhallgatta – illetve nem időben kommunikálta –, hogy a fogyasztóknak az alapszolgáltatás választása esetén is lehetőségük van egyes további szolgáltatások (Wizz Priority, feladottpoggyász-szolgáltatás) külön-külön történő megvásárlására.
A cég így gyakorlatilag a drágább, az ezeket a szolgáltatásokat alapból tartalmazó csomagok irányába terelte a fogyasztókat. A GVH feltárta emellett, hogy a légitársaság 2019 decemberétől olyan kereskedelmi gyakorlatot folytatott az automatikus utasfelvételi szolgáltatás tartalmával és korlátaival kapcsolatban, amely sértette a szakmai gondosság követelményét.
(Borítókép: Nicolas Economou / NurPhoto / Getty Images)