Kecskemét közelében Magyarország legnagyobb vidéki csomópontjának építését kezdték meg, az új csomópont az M44-es, az M5-ös, az 5-ös és a leendő M8-as találkozásánál jön létre.
Új autópálya-csomópont jön létre Kecskemét közelében az M44-es gyorsforgalmi út, az M5-ös autópálya és az 5-ös főút találkozásánál – adta hírül a Magyar Építők.
A projektet az M5-ös 74-es számú, Kecskemét Észak nevű csomópontjának átépítésével kivitelezik, a befejezése 2027 első felében várható. A beruházás kapcsolódik az M44-es legnyugatibb szakaszának építéséhez, amely a Duna Grouphoz tartozó Hódút Építő Kft. generálkivitelezésében jön létre 33,6 kilométeres új nyomvonalon, 14 műtárggyal.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) közleménye szerint az újonnan épített szakaszt elkészülte után bekötik majd az 5-ös főútba és Békéscsaba irányából az M5 autópályába is – a csomópont kivitelezése alatt is biztosított lesz a forgalom. A Hódút Építő a napokban megkezdi az M44-es és az M5-ös találkozásánál épülő csomópont kivitelezését. Az M44-es innentől M8-as autópályaként folytatódik. A távlati tervek szerint Dunaújvároson, illetve Székesfehérváron keresztül összekötést teremtve az M7-es autópályával.
Pántya József, az ÉKM út- és vasútépítésért felelős helyettes államtitkára hozzátette, ugyanitt alakítják ki az M44-es és az 5-ös főút csomópontját is. Valamennyi csomópont különszintű csomópontként valósul meg. „Az M0-s körgyűrűt leszámítva Magyarország legnagyobb csomópontja jön létre, avagy elmondható, hogy a legnagyobb vidéki csomópontot építik meg.”
A kivitelezésének ideje alatt korlátozások lesznek, csütörtöktől lezárják a 74. számú csomópontnál lévő kihajtót a Szegedről Kecskemét, illetve Lajosmizse irányába érkező forgalom előtt. Azonban az M44 további, 42 kilométeres szakaszának a tervezési folyamatai is elindultak, amely a magyar–román határ és Békéscsaba összekötését foglalja magába. Ezzel válik teljessé az M44-es gyorsforgalmi út Kecskeméttől egészen a román határig.