Felújítják a vasúti pályát Szentlőrinc és Szigetvár között, október végéig ezen a szakaszon pótlóbuszok szállítják az utasokat.
A Nagykanizsa–Pécs vonal Szigetvárt és Szentlőrincet összekötő szakaszán 80 kilométer per óra a megengedett legnagyobb sebesség, de a pálya műszaki állapota az elmúlt években annyit romlott, hogy több szakaszon sebességkorlátozást kellett bevezetni, és emiatt rendszeressé váltak a késések.
A MÁV Zrt. vasárnapi közleménye szerint a pálya komplex rekonstrukciója alatt többek között cserélik a sínt, a betonaljat, átépül két vasúti átjáró, felhasználnak húszezer tonna zúzott követ, hétezer vasbeton aljat és 174 darab, egyenként 120 méteres új hosszúsínt.
A beruházás költsége több mint hárommilliárd forint. Tavaly 900 millió forintot költött erre a vonalra a MÁV, és ha lesz rá pénz, folytatják a Nagykanizsa–Pécs vonal felújítását más szakaszokon is.
A lezárás ideje alatt, október végéig Szentlőrinc és Szigetvár között pótlóbuszok szállítják az utasokat.
Mint írták, a felújításnak „köszönhetően valamelyest gyorsul és kiszámíthatóbbá válik a vonatközlekedés, illetve jelentősen mérséklődik a késések száma a Nagykanizsa–Pécs vonalon”.
A felújított szakaszon novembertől mintegy tíz kilométeren megszűnik a sebességkorlátozás, így ismét 80 kilométer per órás sebességgel haladhatnak majd a vonatok. Szentlőrinc és Szigetvár között kiszámíthatóbbá válik a menetrend. Somogyban a Dráva menti települések, valamint Baranyában Szentlőrinc és Szigetvár térségében gyorsabban, megbízhatóbban járnak majd a személyvonatok és a Pécset és Szombathelyt összekötő Pannónia InterRégiók.
A Barcs–Szigetvár–Szentlőrinc–Pécs útvonalon menetrend szerint csúcsidőszakban óránként, azon kívül kétóránként közlekednek majd a vonatok.