Bár a MÁV hivatalos levélben is megerősítette, hogy elmarad a HÉV-járatritkítási terve, Vitézy Dávid szerint a HÉV-vonatok cseréje és a pályák felújítása ettől még ugyanolyan sürgető, a leállított HÉV-fejlesztéseket újra kell indítani.
Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője jelentette be, hogy a MÁV immár a Budapesti Közlekedési Központnak (BKK) írt levelében is meghátrált a nagy felháborodást kiváltó HÉV-járatritkítási tervektől.
„Az agglomerációs megállapodás 1.5 pontja szerinti együttműködés keretében ezúton tájékoztatom, hogy a HÉV 2024/2025. évi közszolgáltatási menetrendje vonatkozásában módosítást nem tervezünk, a jelenleg érvényben lévő menetrendek szerint tervezzük a közlekedést a továbbiakban” – olvasható a Hegyi Zsolt (MÁV Zrt.) és Pál László (MÁV–HÉV Zrt.) vezérigazgatók által aláírt levélben.
A vállalat azt ígérte, hogy a fővárosi és agglomerációs közszolgáltatás magas színvonalú ellátását célzó közös szakmai munka iránt továbbra is elkötelezettek, és bíznak az ehhez elengedhetetlen jó partneri együttműködésben a BKK-val.
Úgy tűnik, valahogy mégis sikerül megjavítani néhány alkatrészhiány miatt félreállított vonatot. Legyen is így a valóságban, ellenőrizni fogjuk. A HÉV-vonatok cseréje és a pályák felújítása ettől még ugyanolyan sürgető, a leállított HÉV-fejlesztéseket újra kell indítani. Ennek érdekében továbbra is küzdeni fogunk
– fűzte hozzá Vitézy Dávid.
A MÁV és a HÉV körül az előző héten kezdődtek viták, miután egy sajtócikkben kiszivárgott dokumentumok alapján azt írták, hogy járatritkításokra lehet szükség. Az írásnak a kialakult közéleti vita mellett személyi következménye is lett, mivel Lázár János építési és közlekedési miniszter pár nappal a cikk megjelenése után elbocsátotta Nagy Gábort, a fővárosi agglomeráció elővárosi vonatait működtető MÁVHÉV Zrt. vezérigazgatóját.