A Demokratikus Koalíció szerint elfogadhatatlan, hogy veszélybe került a HÉV működése, ezért írásbeli kérdést nyújt be a kormányhoz. Az érdekli a DK-t, hogy igaz-e, hogy a Siemens Desiro vonatokat be tudnák vetni a HÉV-vonalakon, valamint ezek kiesése hogyan érinti a többi MÁV-vonalat.
„Továbbra sem talált megoldást a MÁV-HÉV Zrt. a kieső HÉV-járművek pótlására, hiába esik ki még több szerelvény januártól. A helyzeten az sem segít, hogy bár a Siemens Desiro dízelvonatokat be tudnák vetni a HÉV-járművek helyett, a 38 százalékuk működésképtelen, és a tesztelésükkor több hiba is fellépett” – olvasható Arató Gergelynek, a Demokratikus Koalíció frakcióvezető-helyettesének közleményében.
Mint írja: a Demokratikus Koalíció szerint elfogadhatatlan, hogy veszélybe került a HÉV működése, „miközben a kormány nem tesz semmit, hogy stabil megoldást találjon a naponta ingázók ezreit érintő problémára,” ezért írásbeli kérdést nyújt be a kormányhoz.
A politikus a párt nevében arra szeretne hivatalos választ kapni, hogy
„Az állam működésképtelenségének nem lehetnek az ingázók a kárvallottjai, ezért az Orbán-kormánynak sürgősen cselekednie kell, hogy megoldja a problémát” – olvasható a közleményben.
A MÁV és a HÉV körül az előző héten kezdődtek viták, miután egy sajtócikkben kiszivárgott dokumentumok alapján azt írták, hogy járatritkításokra lehet szükség. Az írásnak a kialakult közéleti vita mellett személyi következménye is lett, mivel Lázár János építési és közlekedési miniszter pár nappal a cikk megjelenése után elbocsátotta Nagy Gábort, a fővárosi agglomeráció elővárosi vonatait működtető MÁVHÉV Zrt. vezérigazgatóját.
Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője nemrég azt jelentette be, hogy a MÁV immár a Budapesti Közlekedési Központnak (BKK) írt levelében is meghátrált a nagy felháborodást kiváltó HÉV-járatritkítási tervektől.
A témában nemrég Hegyi Zsolt, a MÁV vezérigazgatója nyilatkozott az Indexnek, amely ide kattintva érhető el.