2024. október 20., vasárnap 17:54
A miniszterelnök lánya, Orbán Ráhel többek között a turai kastély sorsáról, a budapesti fejlesztésekről és az üzleti turizmusról is beszélt a Mandinernek adott interjújában. Azt is megtudhattuk, hogy a BDPST Koncept vezetője rendszeresen használja a TikTokot arra, hogy egy új úti célról többet megtudjon.
Orbán Ráhel, a BDPST Koncept vezetője a Mandinernek többek között a turai kastély sorsáról is beszélt. Elárulta, hogy az egykori Schossberger-kastély üzemeltetése már a kezdetek óta nagy kihívás, és érzékelni lehetett azt a patthelyzetet, hogy mi történik akkor, ha egyszerre két különböző szegmenst próbálnak kiszolgálni.
„Mert teljesen más élményre vágyott az, aki egy rendezvényt vitt oda, mint az, aki egy lefoglalt egy vagy két szobát, a kettőt egyszerre kiszolgálni pedig különösen nehéz vagy megoldhatatlan volt egy olyan épületben, ahol kevés szoba áll rendelkezésre” – mondta Orbán Ráhel, a BDPST Koncept vezetője, hozzátéve, hogy a konfliktus elkerülése érdekében úgy döntöttek, hogy
mostantól vagy különleges eseményekre adják ki a kastélyt, vagy csoportos foglalásokra, ahol összegyűjtenek több, hasonló élményt kereső vendéget, és ők egyszerre jönnek el a szállodába.
Mint mondta, az eredeti alapkoncepció is az volt, hogy rendezvényekre fókuszálnak, de mivel pont a Covid-járvány kellős közepén tartottak nyitáskor – amikor megborult a piac –, ezért ahhoz próbáltak alkalmazkodni. Most, három-négy évvel a Covid-járvány után azt látják, hogy újra a rendezvények felé érdemes menni.
Orbán Ráhel az interjúban arról is beszélt, hogy
- Budapest egy olyan egyedülálló főváros, amely mindenkinek más arcát mutatja, mindenkinek más és más élményeket kínál. Szereti azt is, hogy a Michelin-csillagos éttermektől a retró kocsmákig minden megtalálható a fővárosban.
- Nagyon fontos, hogy a közösségi médiában Budapest megfelelőképpen jelenjen meg, hiszen egyre több desztinációból érkeznek a social media ajánlása alapján, a fiatalok számára pedig gyakorlatilag ez az első számú tájékozódási és eligazodási felület utazástervezésnél is. Ő is előszeretettel használja a TikTokot arra, hogy egy új úti célról többet megtudjon.
- Az üzleti turizmus területén még sok fejlesztenivaló van Budapesten. Jelenleg nincs elegendő konferencia, és nincs megfelelő konferenciaközpont sem, tehát nincs olyan infrastrukturális háttere Budapestnek napjainkban, amivel meg lehetne tartani akkora vagy olyan típusú konferenciákat, amilyeneket például Bécs megvalósít.
- Az utazóknak azt a megfelelő mixét kell megtalálni, akik ennek a városnak jót tesznek, akik ennek a városnak az egyéb szolgáltatóit, az éttermeit, a szállodáit, a múzeumait egyébként látogatják. Nem szabad elmenni afelé, hogy túl sok szenzációhajhász esemény legyen, mert akkor csak abból a szegmensből fognak érkezni. Arra is figyelni kell a város kultúra- és programkínálatának kialakításakor, hogy a családoknak is legyen elég lehetőség.
- Budapesten a fejlesztések e pillanatban is folynak. A belváros szívében található Dorothea Hotelben nyitják meg hamarosan a tetőn található BiBo skybar-éttermet. A Gellért Hotelnél is felgyorsultak az események, a napokban indul el a többéves komplex műemléki felújítás első fázisa.