Index Vakbarát Hírportál

Vitézy Dávid a Fővárosi Közgyűlés elé viszi a repülőtér vasúti bekötésének ügyét

2024. október 25., péntek 12:36

Vitézy Dávid szerint „nem kínai luxusvonatra, hanem tömegközlekedési hálózatba integrált vasúti megoldásra lenne szükség”. Ezért a politikus úgy döntött, hogy a Fővárosi Közgyűlés elé viszi a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér vasúti bekötésének ügyét.

A Fővárosi Közgyűlés elé viszi a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér vasúti bekötésének ügyét Vitézy Dávid. A politikus Facebook-bejegyzésében azt írta, „miközben a kormány ismét a repülőtéri gyorsforgalmi út fejlesztéséről hozott döntést, a vasúti bekötésről évek óta semmilyen döntés nem születik, pedig a tervek és az engedélyek megvannak”.

Vitézy Dávid javaslata szerint a közgyűlésnek ki kellene mondania, hogy a repülőtér kötöttpályás kapcsolatának kiépítése elsődleges fontosságú, és megelőzi a közúti kapcsolatok fejlesztését. Majd hozzátette, hogy a vasúti fejlesztést a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiában lefektetett módon, az országos vasúti hálózatba integrálva, a Kőbánya-Kispest és Monor között megtervezett és engedélyekkel bíró 100d vasútvonali nyomvonalon kellene megvalósítani, ezzel bekötve a repülőteret az országos és a regionális vasúti közlekedésbe. Úgy véli, ez a megoldás Kelenföld felé és a Nyugati pályaudvar felé is biztosítana kapcsolatokat, sűrű vonatközlekedéssel.

„Tehát nem kínai luxusvonat, hanem a tömegközlekedési hálózatba integrált vasúti megoldás kell” – hangsúlyozta posztjában a politikus. 

Vitézy Dávid másodikként azt javasolja, hogy a közgyűlés kezdeményezze hivatalosan a kormánynál, hogy a tagállamok között pályázatos úton odaítélt Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) idén ősszel kiírt pályázatára adja be a reptéri vasút fejlesztését. A politikus szerint ugyanis a jelenleg nyitva álló CEF-pályázatban kifejezetten támogatottak a kohéziós országok olyan vasútépítési projektjavaslatai, amelyek a repülőterekkel való összekapcsolást és így a rövid távú repülőjáratok kiváltását szolgálják.

Kevés jobb és versenyképesebb projekt van erre egész Európában, mint a mienk: kész vannak a tervek, vannak építési engedélyek, és Budapest idén már 16-17 milliós utasforgalmával a kontinentális Európai Unió immár legnagyobb forgalmú olyan repülőtere, amelynek semmifajta kötöttpályás kapcsolata nincsen

– fogalmazott bejegyzése végén. 

Rovatok