Szeged mellett építi a kínai BYD autógyártó első európai üzemét. A rekordberuházásról drónfelvételek készültek, amelyek madártávlatból is jól megmutatják, hogy nem mindennapi területen készülhetnek a kínai gyártó új elektromos járművei. A 2025 végére elkészülő magyarországi üzem kulcsfontosságú a gyártó európai terveinek, illetve Magyarország gazdasági fejlődésének szempontjából is.
A BYD tavaly jelentette be, hogy több milliárd euró beruházással Szegeden építi meg első európai autógyárát, amely évi háromszázezer autó gyártására lesz képes. A 2025 végére elkészülő magyarországi üzem kulcsfontosságú a gyártó európai terveinek szempontjából.
A BYD-üzem lehet a valaha létezett legnagyobb alapterületű szegedi épület, mint írtuk, a területének nagy részén már elvégezték a lőszermentesítést, a régészeti feltárását, és befejezéséhez közeledik az elektromos hálózat kiváltása, kiépítése is.
Az önkormányzat október elején 161 hektárnyi területet adott át az üzem építéséhez, a beruházási területből még 15 hektár van hátra, amelynek átadása az év végéig megtörténik.
Az építéshez szükséges négymillió tonnányi áru Kínából érkezik a szegedi üzemhez, azokat Kínából hajón szállítják az európai kikötőkbe, ahonnan vasúton folytatják útjukat Szegedre. Az építkezés aktuális állásáról a chimdrone nevű YouTube-csatorna friss drónfelvételeket tett közzé.
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a decemberi hivatalos bejelentésen kijelentette, hogy a BYD nem akkumulátorokat, hanem elektromos autókat fog előállítani Magyarországon, és ez a projekt a magyar gazdaságtörténet egyik legnagyobb beruházása lesz, amely nyomán több ezer új munkahely jön létre.
A tárcavezető hangsúlyozta, hogy a beruházás tovább erősíti a magyar gazdaság pozícióit, a hosszú távú gazdasági növekedés alapjait, egyúttal pedig Magyarország szerepét is a globális elektromosautó-ipari átállásban.