Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója kedden a Facebook-oldalán bejelentette, hogy megkezdődtek a Keleti pályaudvar váltókörzetének felújítását célzó munkálatok: a hónap végéig mintegy kétszáz faalj cseréjét hajtják végre a pályaudvar váltóiban.
Hegyi Zsolt azt írta a közösségi oldalán, hogy az idén 140 éves Keleti pályaudvar az év második felében két – váltókkal kapcsolatos – siklás miatt is a hírek főszereplőjévé vált.
A két esetnek a vezérigazgató közlése szerint „műszaki értelemben nem volt köze egymáshoz, arra viszont egyaránt alkalmasak voltak, hogy ártsanak az utasok biztonságérzetének és rontsák a vonatok menetrendszerűségét, pontosságát”.
Ezért született meg a döntés arról, hogy fel kell gyorsítani a már korábban eltervezett Keleti-programot.
Kiemelte, azért, hogy az utasforgalmat ne zavarják, kizárólag az éjszakai órákban – este 9 és hajnali 5 óra között – dolgoznak. Hozzátette, természetesen így is előfordulhat, hogy a munkálatok idején egy-egy vonat nem a megszokott vágányra érkezik majd, emiatt az utasok megértését kérik.
A vezérigazgató közölte azt is, hogy a novemberi munka csupán első, de annál fontosabb lépése a Keleti-programnak: már idén összesen 35 helyszínen – váltóban és úgynevezett keresztezésben – hajtanak végre érdemi beavatkozást, jövőre pedig következhet a munka „oroszlánrésze”.
Mint ismert, az elmúlt időszakban több baleset is történt a Keleti pályaudvaron. Még augusztus végén, az egyik vasárnap este kisiklott a Claudiopolis nevű, Kolozsvárról közlekedő InterCity-vonat öt személykocsija. Senki nem sérült meg, de a baleset jelentős fennakadást okozott a vasúti közlekedésben. A szerencsétlenségből később közéleti vita kerekedett.
Október végén aztán újabb kisiklás történt a Keleti pályaudvaron, a rendőrség az ügyben nyomozást is indított. A Publicus Intézet nemrég megmérte, mi a véleménye a magyaroknak a hazai vasút állapotáról.
(Borítókép: Szakemberek dolgoznak a Keleti pályaudvar közelében történt baleset helyszínén 2024. augusztus 26-án. Fotó: Bruzák Noémi / MTI)