Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója ugyan „fake news”-nak nevezte cikkünket, amelyben beszámoltunk arról, hogy egy vonat jelentős késéssel érkezett meg a célállomásra, mert lejárt a mozdonyvezető munkaideje. Elismerte azonban, hogy hibás volt az eddig használt protokoll, ezért 2025. január 1-ig felállítják az Országos Haváriaközpontot, hogy gyorsabban tudjanak reagálni a rendkívüli forgalmi helyzetekre.
Az Index számolt be egy olvasónk levele alapján arról, hogy október 4-én a Tatáról Budapestre tartó MÁV 4921-es számú járat Bicskénél megállt, mert lejárt a mozdonyvezető munkaideje, a váltás pedig nem érkezett meg időben egy vasúti baleset miatt, így több mint egy órát késett a járat.
A cikkünk után a MÁV vezérigazgatója, Hegyi Zsolt október 16-án bejelentette, részletes vizsgálatot rendelt el, hogy kiderítsék, hogyan lehet a mozdonyvezetők pótlását előrelátóbban és gyorsabban megoldani.
Hegyi Zsolt szerdán Facebook-oldalán jelentkezett be egy videóval, amelyben beszámolt a vizsgálat eredményeiről.
Jön az Országos Haváriaközpont és a rendkívüli forgalmi helyzetek kezelésének új gyakorlata a MÁV-csoportnál
– jelentette be a vezérigazgató.
Hegyi Zsolt hozzátette, cikkünk szerinte „fake news” volt, mivel a mozdonyvezető az olvasónk állításával szemben nem szállt le a szerelvényről, hanem megvárta a vonaton a váltást – korábban azonban a MÁV is elismerte, hogy ez nem változtat azon a tényen, hogy az utasok nem érték el a célállomást időben.
A mozdonyvezetőnek nem egyszerűen a munkaideje járt le, hanem az a maximum 12 órás időszak, amelyet a törvény folyamatos munkavégzésre, ebben az esetben mozdonyvezetésre engedélyez
– hangsúlyozta posztjában Hegyi Zsolt, aki kiemelte azt is, hogy a vizsgálatuk megállapította, hogy minden szabályosan, a szakmai protokolloknak megfelelően történt.
„Ezzel azonban nem elégedhetünk meg” – jegyezte meg a vezérigazgató.
Hegyi Zsolt kifejtette, ha minden szabályosan, a szakmai protokolloknak megfelelően történt, de az utas végül jelentős késéssel érkezett meg a célállomásába, akkor az a protokoll nem jó, vagy megérett a változásra, ezért változtatnak is az eddigi rendszeren.
2025. január 1-ig felállítjuk az Országos Haváriaközpontot, amely a zavar elhárításáért és a rendkívüli forgalmi helyzetek kezeléséért felelős végrehajtó szolgálataink munkáját irányítja, hangolja össze. Ezzel párhuzamosan változásokat vezetünk be azért is, hogy egy-egy haváriahelyzet elsődleges érintettjei – az utasok, valamint a mozdonyvezetők és a jegyvizsgálók – minél előbb, minél pontosabb és minél gyakorlatiasabb információkat kapjanak a haváriaközponttól
– összegezte a változásokat Hegyi Zsolt.
Emellett a vezérigazgató bejelentette azt is, hogy átalakítják a pótlóbuszok rendszerét is, hogy ha a vasúti közlekedés átmenetileg ellehetetlenül valahol, minél előbb folytatható legyen az utazás a MÁV-csoport autóbuszaival.
Hiszen épp ez az egyik előnye az integrációnak: a képességeink összeadása
– fogalmazott a vezérigazgató, aki hozzátette, az év végéig folyamatosan tájékoztatják a részletekről az utazóközönséget.
(Borítókép: Hegyi Zsolt 2024. október 1-jén. Fotó: Tövissi Bence / Index)