A közigazgatási hivatalok téli szünetére vonatkozó jogszabály változott a Magyar Közlöny legfrissebb száma alapján. A kormányrendelet szerint december 26-át követő első munkanaptól a január elseje utáni első munkanapig tart a téli szünet az igazgatási szervek dolgozói számára, akik ebben az időszakban nem dolgoznak, sőt rendelkezésre állási időre sem kötelezhetők.
A Magyar Közlöny szerdán megjelent számában szerepel az igazgatási szünetről szóló kormányrendelet, mely a 2023. évi XXVI. törvény módosítását tartalmazza. Az új szabályozást 2025-től kell alkalmazni, mely szerint
a hivatalok december 27-étől zárva tartanak egészen a következő tárgyév első munkanapjáig.
2024-ben rövid téli szünete lesz a hivataloknak, melyek 2024. december 30-a és 2025. január elseje között tartanak zárva, de nem volt egységes szabályozás a pontos dátumokat illetően.
A 2023-as törvény korábban úgy rendelkezett, hogy nyáron és télen is szünetet tartottak a közigazgatási hivatalok, ezeket a tárgyév december 15-éig kellett kihirdetni. A jogszabály minden igazgatási szervnél foglalkoztatottra érvényes volt.
A hivatali dolgozóknak ezért szabadságot adtak ki ezekre az időszakokra. Amennyiben nem rendelkeztek év végén a megfelelő számú szabadnappal, akkor a következő évre vonatkozóból adtak ki nekik a téli igazgatási szünetre.
Az igazgatási szervek szünetek idején sem munkavégzést, sem rendelkezésre állási időt nem rendelhettek el dolgozói számára. Emiatt minden év végén az állami hivatalok zárva tartanak, és ügyfélfogadás sincs.