Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom vezetője legújabb posztjában arról írt, hogy a MÁV eltüntette a vonatok késési adatait az oldaláról, 2024 szeptemberétől pedig egyáltalán nem is közöl ilyesféle adatokat az emberekkel. Állítólag lesz egy havi riport a késésekről, de ott összevonják és átlagolják a késéseket és a pontos indulásokat, így az adatok „kozmetikázva” kerülnek az utasok elé.
Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom vezetője ismét a MÁV hiányosságairól posztolt közösségi oldalán, viszont ezúttal nem a szolgáltatásokkal, inkább az adatszolgáltatásokkal akadtak gondjai. Vitézy ugyanis felfedezte, hogy a szeptemberi menetrendszerűségi adatokat egyszerűen nem közölte az állami társaság, míg a korábbi, visszanézhető adatokat egyszerűen elrejtették.
Úgy tűnik, Lázár János leszólt, hogy nem akar többet hallani a vonatok késéséről, mert egy hónapnyi kínos hallgatás után ma már büszkén be is jelentette a MÁV: többé nem publikálják a részletes késési adatokat – biztos ismét annyit késtek az InterCityk, hogy újabb negatív rekord dőlt meg
– írta posztjában a korábbi főpolgármester-jelölt.
A politikus arra is kitért, hogy Orbán Viktor miniszterelnök hétfőn a Parlamentben még méltatta Lázár János MÁV-val elért eredményeit és teljesítményét, viszont Vitézy szerint az adatok eltitkolása az egyetlen eredmény, amit jelenleg fel tud mutatni a vállalat.
A Fővárosi Közgyűlés tagja azt is kifejtette, hogy a „havi riport”, amit a törölt adatok helyett vezetnek majd be, összemossa a vidéki és a jóval pontosabb elővárosi vonatok késési adatait, így remekül lehet majd kozmetikázni az eredményeket és nem tűnik majd fel, hogy mennyit késnek az InterCity-k adott esetben. „»Ügyes«. Erről szólt tehát a »módszertani felülvizsgálat«, amit a MÁV szóvivője (»vezérigazgatója«) bejelentett három hete” – tette hozzá.
Később frissítésben annyival egészítette ki, miszerint a posztja hatására a régebbi adatok visszakerültek a rendszerbe, viszont ez mit sem változtat a tényeken és problémákon:
Vitézy Dávid képernyőképekkel támasztotta alá, hogy az oldalról valóban eltűntek az adatok, amikor a posztját fogalmazta.
A magyarországi vasútvonalakról szóró riportsorozatunk második részét itt tudják elolvasni, míg az első része itt elérhető.