Tiborcz Istvánba botlottunk a Twitteren, pontosabban az X-en, ami a legkevésbé sem volt magától értetődő, hiszen a miniszterelnök vejének nincs túl sok követője. Emiatt gyanús is volt a fiók, de az Index érdeklődésére a BDPST Group tulajdonosa megerősítette, valóban ő áll mögötte, ez a hivatalos profilja. Az üzletember úgy véli, az X megkerülhetetlen tájékozódási felületté vált, de hangsúlyozta, nem politikus, fotózkodni sem szeret.
Tiborcz Istvánnak egyelőre 19 követője van, ő maga pedig 52 fiókot követ az X-en, amire sokan még ma is a korábbi nevét használva, Twitterként hivatkoznak. Orbán Viktor veje követi mások mellett Donald Trump régi-új amerikai elnököt, Ron DeSantis floridai kormányzót, Tucker Carlson médiaszemélyiséget, Sebastian Kurz volt osztrák kancellárt, a Nobel-díjas biokémikus Karikó Katalint, de a Szilícium-völgy nagyágyúi közül Elon Muskot (Tesla, SpaceX), Mark Zuckerberget (Facebook, Meta), Jeff Bezost (Amazon, Blue Origin) vagy Tim Cookot (Apple) is.
A profil alapján azt látjuk, hogy 2024 szeptemberében csatlakozott, a követők és a követések relatíve alacsony száma alapján ugyanakkor nem voltunk biztosak abban, hogy ez tényleg Tiborcz István oldala, ezért inkább megkérdeztük tőle. Érdeklődésünkre megerősítette, hogy ez valóban az ő hivatalos profilja az X-en.
Az X megkerülhetetlen tájékozódási felületté vált, ahonnan gyorsan juthat hírekhez az ember, sok esetben közvetlenül az érintett cégektől, szervezetektől, azok vezetőitől. Én is követem a világ eseményeit ezen a platformon. Mivel nemzetközi céggé váltunk, fontosnak tartottam, hogy a BDPST-vel kapcsolatos híreket, történéseket, kezdeményezéseket gyorsan, röviden és tömören magam is meg tudjam osztani ezen a felületen, amelyet az üzleti világ szereplői világszerte használnak, követnek
– mondta az Indexnek a BDPST Group tulajdonosa. Hozzátette: az is szempont volt, hogy sajnos egyre több fake news, hamis információ jelenik meg a sajtóban a BDPST-vel kapcsolatban, itt pedig gyorsan lehet reagálni rájuk, amennyiben szükséges. „Az elmúlt hetekben is használtam erre az X-et” – jegyezte meg a vállalkozó.
Tiborcz István lapunknak kifejtette: akkor szokott posztolni, amikor olyan fontos dolgok történnek a BDPST Grouppal kapcsolatban, amire szeretné felhívni a figyelmet, vagy amire különösen büszke. „Egyes híreket, bejelentéseket ezeken a felületeken teszünk majd közzé először. A közösségi médiás tartalomgyártás a jövőben sem tartozik majd a legfontosabb teendőim közé, nem vagyok politikus, és fotózkodni sem szeretek, de van kolléga, aki segít nekem ebben” – bocsátotta előre az üzletember.
Nem vagyok a legaktívabb közösségimédia–használó. A LinkedInen rendszeresen posztolok, ha van olyan céges aktualitás, ami ezt indokolja, emellett hetente néhányszor ránézek, hiszen itt is követem a partnerek és az iparági szereplők üzleti történéseit, és a kapcsolattartásra is használom. Ugyanez jellemző az X-re is
– árulta el Tiborcz István. Úgy látja, egy nemzetközi jelenléttel bíró cégcsoportnál elkerülhetetlen, hogy a vezetői megtalálhatók legyenek ezeken a platformokon, és rendszeresen hírt adjanak a cégükkel kapcsolatos történésekről, akár szeretnek posztolni, akár nem.
Az eddigi posztjai is az előbbieket támasztják alá:
Még ha az alig pár tucat követő és követés miatt voltak is kétségeink, valóban Tiborczé-e a felület a népszerű platformon, mielőtt elértük volna a BDPST Group tulajdonosát, az viszont mellette szólt, hogy olyan, a vállalat turisztikai lábához köthető fiókokat is követ a nagyvállalkozó, mint
Dani García séf vagy a legkiválóbb éttermeket listázó Michelin Guide, illetve a szállodaiparból ismert Marriott vagy Mandarin Oriental.
Az X alapján Tiborcz István nyitott a kulturális tartalmakra, vagy legalábbis nagyon ad a látszatra, hiszen a Louvre-t, a British Múzeumot és a New York-i Guggenheimet is követi.
(Borítókép: Tiborcz István 2023 novemberében. Fotó: BDPST Group)