A napokban történt, hogy egy nőnek nem sikerült jól a káposzta, ezért felhívta a 112-t. A rendőrségtől szeretett volna segítséget kérni emiatt. A segélyhívó központok azt kérik, hogy csak akkor telefonáljon valaki, ha valóban vészhelyzet van. Arra is felhívták a figyelmet, hogy a fals hívások miatt súlyos pénzbírságot is kiszabhat a hatóság.
Megdöbbentő hívás érkezett a napokban az egyik rendőrfőkapitánysághoz: egy nő azért hívta a 112-es segélyhívót, mert nem sikerült jól a káposzta, amit a gyerekeinek főzött – írja a Tények.
A rendőrség a közösségi oldalán osztotta meg a beszélgetést:
– Mi történt?
– Hát kétségbe vagyok esve, itt megfőztem a kaját a gyermekeimnek, káposztát, és azt mondják, hogy nem jó és nem eszik meg.
A diszpécser megkérdezte, hogy ezért miért van szükség a rendőrség segítségére, mire a nő azt válaszolta, hogy azért, mert a gyerekek azt mondták, hogy nem jól főzte meg a káposztát. Végül közölték a nővel, hogy ebben nem tudnak segíteni.
Bár a szakemberek szerint javult a tendencia, fals hívásokból még mindig bőven akad, és még mindig 42 százalék körül alakul azoknak a hívásoknak az aránya, amelyek nem tartoznak sem a rendőrségre, sem a mentőkre, sem tűzoltókra.
Bóna Gyula, a miskolci hívásfogadó központ osztályvezetője elmondta, hogy 24 óra alatt 3500-3800 segélyhívást kezdeményeznek az emberek egészségügyi panaszok okán, a rendőrséget nagyjából 3000-3200 esetben hívják, a tűzoltókat pedig 200-250-szer riasztják, mindezekből a valós segélyhívások aránya körülbelül 40-45 százalék között mozog.
A szakemberek kérik, hogy senki se hívja feleslegesen a segélyhívót, mivel amellett, hogy a fals hívások miatt akár 150 ezer forintos pénzbírságot is kiszabhat a hatóság, túlterhelik a rendszert, és azokat is veszélyeztetik, akik valóban bajban vannak.