Hadházy Ákos független képviselő a Kelenföldi pályaudvaron ragadt a pénteki hóesés miatt, és ingerült videóban üzent Lázár János építési és közlekedési miniszternek. Lázár válaszára mindössze szombat délig kellett várni, a miniszter szerint „lehet k. anyázni” meg zsűrizni, esetleg „lehet sz@rból várat építeni”. Vitézy Dávid pedig Lázár János válaszára reagált egy Facebook-poszttal szombaton.
Ahogy arról beszámoltunk az Indexen, a Magyarországra megérkező havazás szinte teljesen megbénította a vasúti közlekedést a Kelenföldi pályaudvaron, több járatot is törölni kellett, a főbb útvonalakon pedig csak jelentős késéssel közlekedtek a vonatok.
Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő is Kelenföldön ragadt, holott Szekszárdra igyekezett péntek délután, és videón üzent – nem éppen visszafogott stílusban – Lázár János építési és közlekedési miniszternek.
Lázár János szombat délben válaszolt a hozzá intézett szavakra:
Lehet k. anyázni. Lehet látványterveket gyártani. Lehet zsűrizni. Meg neki lehet állni a sz@rbol várat építeni
– írta Lázár közösségi oldalán. Hozzátette, hogy az 5 pontos közlekedési akciótervvel ők új, olcsóbb tarifarendszert vezetnek be, járműveket és pályaszakaszokat újítanak fel, és átszervezik az utastámogatást is – ezzel együtt megosztva Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatójának bejegyzését, ami a Haváriaközpont mielőbbi elindítását szorgalmazza.
Szombaton Lázár János fenti bejegyzésére reagált Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője egy Facebook-posztban:
Miniszter úr, tegnap teljes csődöt mondott a vasúti közlekedés, emberek ezrei maradtak a nyílt pályákon, fűtés nélküli vonatokon és peronokon, a legalapvetőbb utastájékoztatási és forgalomirányítási lépések sem történtek meg. Inkább bocsánatot kellene kérned, nem önérzetes posztokat írni és megsértődni az utasokra, akik ilyenkor mi mást tudnak tenni, mint megkérdezik: hol van a felelős?
– fogalmazott, majd folytatta: „Ideje felelősséget vállalni azért, amilyen rombolást a magyar vasút működésében okoztak az elhibázott döntések az elmúlt két évben. A leállított beruházások, visszavont járműbeszerzések, elhibázott átszervezések, gondolkodás nélkül kirúgott szakemberek”.
Ne feledjük: az országos közlekedésszervező létrehozása, és a teljes utastájékoztatás és zavarkezelés reformja készen állt 2022-ben, amikor megérkeztél és az egészet leállítottad, számos szakembert kirúgtál
– fogalmazott Vitézy. „Ha nem emlékszel, kérdezd meg Hegyi Zsoltot nyugodtan, abban a munkában is részt vett, és szerintem el fogja mondani: már rég működne pontosan az, amit most kapkodva próbáltok megígérni, felgyorsítani, ha nem nullázol le minden korábbi döntést és nem vered szét a teljes intézményrendszert, amint miniszter lettél” – zárta gondolatait.