A Westendben a szökőkút helyén egy 412 millió forintot érő, új attrakció nyílik december 14-től. Az építmény külseje arany- és rézborítású, a belsejében 15 perces előadásokat nézhetnek a látogatók.
Új, innovatív szórakoztatóipari attrakcióval bővül a Westend Bevásárlóközpont: a korábbi szökőkút helyén nyílik meg a PIXIM nevű multimédia-látványboksz december 14-én – közölték a szervezők a Portfolióval.
Mint a lap írja, a PIXIM egy 10 × 10 méter alapterületű, 7 méter magas építmény, amelynek külseje arany- és rézborítású, belsejében pedig a nézők minden oldalról digitális vetítőfelülettel körülvéve élvezhetik a 15 perces előadásokat, amelyeket hanghatások kísérnek.
Közel 20 millió ember fordul meg évente a Westendben, vagyis nagyjából 50-55 ezer naponta. Az immerzív képalkotás egy olyan alkalmazott művészet, amelyhez nincs szükséged semmilyen tudományos vagy művészeti képzettségre ahhoz, hogy megértsd és élvezd
– nyilatkozta L. Laki László, a PIXIM igazgatója és fejlesztője.
Azt is elmondta, hogy megszerezték a világon ma kapható legkiválóbb, legenergiahatékonyabb, legjobb felbontású, leghosszabb életidejű projektorokat, amelyekből hat darabot használnak a PIXIM-ben, de ugyanez vonatkozik az optikákra, és megalkották a világ egyik legelső, immerzív hangrendszerét.
A szervezők arról is tájékoztattak, hogy a külső borítás 100 ezer euróba (mintegy 41 millió forint) került, és összességében a multimédiaboksz létrehozása több mint 1 millió euró (412 millió forint) volt.