Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője kedden közösségi oldalán közölte, hogy a 100E repülőtéri autóbusz kedvezményes használatának lehetőségét kezdeményezte a Fővárosi Közgyűlésben. Szentkirályi Alexandra, a budapesti Fidesz elnöke szerdán reagált a politikus tervére, ráadásul közölte, hogy mindez az ő ötlete volt még főpolgármester-helyettesként, majd hozzátette, hogy frakciója kezdeményezte a járatsűrítést is.
Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője azt kezdeményezi, hogy a belvárosi Deák Ferenc tér és a Liszt Ferenc repülőtér között közlekedő 100E autóbuszt a Budapest-bérlettel, illetve egyéb, Budapesten érvényes bérlettel rendelkezők olcsóbban, kedvezményesen vehessék igénybe. A fővárosi politikus keddi Facebook-videójában azt mondta, hogy a reptéri buszt sokan használják, de több mint 80 százalékban külföldi turisták, mert a jegy annyira drága, hogy a budapestiek, a magyarok nehezen fizetik ki.
Vitézy Dávid hangsúlyozta, hogy jelenleg egy jegy a 100E járatra 2200 forintba kerül, ami azt jelenti, hogy ha több ember – például egy többgyermekes család vagy barátok – együtt utazik, akkor egy taxi jobban megéri a reptérre, mint ezt a buszt használni.
Hogy a turisták sokat fizetnek, az szerintem rendben van, de a budapestiek számára érdemes ennél kedvezményesebben biztosítani a reptéri buszt
– jelentette ki a Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője.
A politikus azt javasolta, hogy akinek van érvényes bérlete – Budapest-bérlet, Pest vármegyei bérlet vagy országbérlet, amivel utazhat a fővárosban –, akkor amellé ne egy 2200 forintos jegyet, csak egy 450 forintos vonaljegyet kelljen váltania a 100E járatra. Közölte, a Fővárosi Közgyűlés a következő, december 18-ai ülésén fogja tárgyalni javaslatát, és reméli, hogy a programja számos eleme közül eddig megszavazott kezdeményezésekhez hasonlóan ezt is elfogadják.
Szentkirályi Alexandra, a budapesti Fidesz elnöke, annak fővárosi közgyűlési frakcióvezetője közösségi oldalán reagált Vitézy Dávid videójára és javaslatára. „Örülök, Dávid, hogy a fővárosi munkádhoz az oldalamat és videóimat használod – sokadjára” – jegyezte meg a kormánypárti politikus.
A 100E buszjárat saját ötletem volt még főpolgármester-helyettesként, és indítottuk útjára 2017-ben. A koncepció jó volt, a budapestiek imádták, egészen addig, amíg Karácsony Gergely az egekbe nem emelte az árát. Ezzel taxiba kényszerítette a budapestieket a »zöld« főpolgármester
– jelentette ki Szentkirályi Alexandra, megismételve azt, amit korábban, még április elején egy videóban is kifejtett, válaszolva egy budapesti kérdésére.
Érdekes, hogy ugyanez neked is eszedbe jutott, ugyanazzal az érvvel
– fogalmazott a fideszes frakcióvezető, aki rátett még egy lapáttal a tervre, ugyanis úgy látja, hogy a lépéssel fokozódó forgalomhoz a 100E járatok sűrítését is kezdeményezni kell, majd kijelentette, „ezt mi meg is tesszük”.
Vitézy Dávid, Szentkirályi Alexandra válaszposztja alatt kommentben replikázott, megjegyezve, hogy
Senki nem akadályozta meg, hogy az első három Közgyűlésen javaslatot tegyél ezügyben.
A Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője nem fog beszállni a ki mondta előbb versenybe, mert csak az a fontos, hogy a város előbbre lépjen. Ezért is támogatta a legutóbbi közgyűlésen az aluljárók éjjeli lezárására vonatkozó fideszes javaslatot, noha az szinte szó szerint a korábbi főpolgármesteri programjából származott.
Vitézy arra is kíváncsi volt, mi a fővárosi Fidesz álláspontja a Déli pályaudvar, a Keleti pályaudvar, a Nyugati pályaudvar és a Kelenföldi pályaudvar épületeinek és a körülöttük fekvő óriási városfejlesztési területek mindenféle ellenérték vagy fejlesztési vállalás nélkül történő, 99 évre szóló vadprivatizációjáról.
(Borítókép: Kaszás Tamás / Index)