A Lázár János által vezetett Építési és Közlekedési Minisztérium másodszorra sem tudta hibátlanul kiadni azt a listát, amellyel megadták az állam által vásárolt tehergépre, a széles törzsű Airbus A330-asra az üzemben tartási engedélyt (AOC).
Az Építési és Közlekedési Minisztériumhoz tartozó Közlekedési Hatóság január 8-án adta ki az üzemben tartási engedéllyel rendelkező légitársaságokat felsoroló dokumentumot. Ebben a listában tűnt fel először a Hungary Airlines Kft., amely megkapta az állam által vásárolt tehergépre, a széles törzsű Airbus A330-asra az AOC-t.
Azonban Hadházy Ákos független képviselő Facebook-oldalán felhívta a figyelmet arra, hogy a dokumentumot egy jövőbeli, január 26-i dátummal tette közzé a hatóság. A minisztérium ezután gyorsan javította a hibát és 2024. december 23-ra változtatták a kiadás időpontját, majd közölték, adminisztrációs hiba történt, egyszerűen rossz dátum került a listára.
A 24.hu által megkérdezett repülési szakemberek szerint azonban a karácsonyi időszakra eső, december 23-i időpont sem életszerű, mert a repülőgép éppen ezen a napon repült először azt követően, hogy novemberben végleg kikerült a korábbi üzemeltető WizzAir flottájából.
A szakértők kifejtették, hogy a nemzetközi üzemben tartási engedély megszerzéséhez az új cégnek le kell bonyolítania egy úgynevezett demonstrációs repülést, amellyel a társaság bizonyítja, hogy a jogi és üzleti feltételek mellett a repülési követelményeknek is megfelelnek. Ezt a próbarepülést az Európai Unió Repülésbiztonsági Ügynökségének (EASA) szabályzata írja elő. A Hungary Airlines Kft. első repülése viszont a Flightradar adatai szerint jóval a karácsonyi hivatalzárás után, december 23-án, este 18 órakor ért véget, így nehezen képzelhető el, hogy az eredmények ismeretében még aznap kiadták az engedélyt.
Azonban nemcsak a dátummal volt probléma az engedélyek kiadásáról szóló dokumentumon, hanem egy ennél jóval nagyobb bakit is elkövetett Lázár János tárcája és az ahhoz tartozó szervek.
A tárca a január 8-i eredeti, majd a másnapi javított listát is Ministry for Innovation and Technology logóval adta ki.
A Ministry for Innovation and Technology, vagyis az Innovációs és Technológiai Minisztérium Palkovics László irányítása alatt állt 2022-ig, amikor a választások után, az új kormány megalakulásakor megszűnt. Ekkor került át a légügyi terület az Építési és Közlekedési Minisztériumhoz.
A hibás logót észlelhette a tárca is, ugyanis január 10-én, pénteken kiadták a lista egy frissített változatát, amelyen már a saját logójukkal ellátott dokumentumon szerepelnek az AOC-engedéllyel rendelkező társaságok.