Öt méterrel haladta meg a továbbhaladást tiltó jelzőt az a Brassóba tartó InterCity, amely 120 percet késett a túlfutás miatt. A MÁV elárulta, hogy a vasúttársaság január elsejétől működő Országos Haváriaközpontjának kérésére a vasútbiztonsági szakemberek a mozdonyvezető meghallgatása után továbbengedték a vonatot. Elmondásuk szerint az utasok nem voltak veszélyben.
„A Keleti pályaudvarról Brassóba 18:23-kor elindult Corona InterCity (IC 407) eddig tisztázatlan okból nem vette figyelembe a jelzőt és néhány méterrel később állt meg” – számolt be róla szombaton a Mávinform.
A vizsgálatot még szombat este 19:30-ra befejezték a helyszíni vizsgálattal, így a vonat 105–110 perces késéssel indulhatott tovább – Szolnokon, Debrecenen, Nyírábrányon át – Brassóba.
A Blikk megkérdezte a MÁV-ot, hogy megállapításaik szerint valójában mennyivel haladt túl a szerelvény a tilos jelzésen, és hogy miért okozott ez ekkora fennakadást. Válaszában a vasúttársaság közölte, hogy
szombat este a Keleti pályaudvarról – Szolnokon, Debrecenen, Nyírábrányon át – Brassóba elindult Corona InterCity nem vett figyelembe egy továbbhaladást tiltó jelzőt és mintegy 5 méterrel haladta meg. Az utasok nem voltak veszélyben.
A MÁV azt is elárulta, hogy miként orvosolták a problémát, továbbá mit kellett tenni, hogy a vonat továbbhaladhasson. Kiderült, hogy a MÁV január elsejétől működő Országos Haváriaközpontjának kérésére a vasútbiztonsági szakemberek a mozdonyvezető meghallgatása után továbbengedték a vonatot.
A vasúttársaság szerint az elsődleges vizsgálat szerint nem műszaki hiba okozta a jelző meghaladását. Belföldi forgalomban a felár megfizetésével igénybe vett közvetlen vonat késése esetén az utasok pedig átalány-visszatérítésre jogosultak a menetjegyen feltüntetett indulási állomás és célállomás között.