Lázár János építési és közlekedési miniszter januárban jelentette be, hogy a magyar állam meghatározó üzletrészt szerzett a Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút Zrt.-ben (GYSEV), és az üzemeltetési feladatokat négy dunántúli vármegyében is átveszik. A bejelentésnek nem minden utas örült, ugyanis az eddigi színvonal csökkenésétől és a MÁV közlekedési problémáinak megjelenésétől tartanak.
Ahogy az Index beszámolt róla, Lázár János tavaly szeptemberben jelentette be, hogy „a helyére kerülnek a tulajdoni arányok” a Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút Zrt.-ben, és a cég vezetésében a magyar államé lesz a döntő szó.
Az építési és közlekedési miniszter januári sajtótájékoztatóján megerősítette, hogy sikerült meghatározó üzletrészt szerezniük a vállalatban, és szeretnék, ha a „GYSEV nem Ausztriát, hanem Magyarországot szolgálná”. Hozzátette, hogy a GYSEV üzemeltetésébe pályaszakaszokat adnak át, és Győr-Moson-Sopron, Veszprém, Vas és Zala vármegye területén is átveszik az üzemeltetési feladatokat.
A bejelentés nem aratott osztatlan örömöt, ugyanis a Nyugat-Dunántúlon élők többsége sokkal jobban ki van békülve a GYSEV szolgáltatásaival, mint a MÁV-éval – írja a Szabad Európa a Nyugat.hu cikke alapján.
Rázó László Gergő, a GYSEV sajtószóvivője a portál kérdésére elmondta, hogy a vonalátadás és az átvétel egyeztetése folyamatban van, ami várhatóan még ebben az évben megtörténhet. A tervek szerint a GYSEV Zrt. egyelőre a vasútvonalak üzemeltetését végzi majd, míg a személyszállítási közszolgáltatást több fázisban veszi át a vasúttársaság.
A lap szerint az utasok tartanak tőle, hogy az átvétel után visszaesik az eddigi színvonal, és a MÁV problémái is átkerülnek a jól működő GYSEV-be.
A Nyugat.hu kérdésére a GYSEV hozzátette, hogy tavaly tizenegy új InterCity-motorvonat megvásárlásáról is szerződést kötöttek. „Ezek a járművek 2027-től állhatnak forgalomba, a jelenlegi tervek szerint a Sopron–Budapest és a Szombathely–Budapest viszonylaton.”
A szóvívó szerint bíznak benne, hogy az utasok a szolgáltatások minőségének emelkedését érzékelik majd.