Index Vakbarát Hírportál

Márciusban kezdődik a Flórián téri felüljárók felújítása, borul a közlekedés

2025. január 24., péntek 13:50

Márciustól megkezdődik a Flórián téri felüljáró teljes körű korszerűsítése. A 3 milliárd forintos felújítás március 1-jén kezdődik, és 2026 tavaszáig tart. A kivitelezők a felüljárókon külön-külön dolgoznak majd, így az nem lesz teljesen elzárva a forgalom elől. A felújítás idejére a BKK az 1-es villamos sűrítését tervezi, valamint a HÉV és a Rákos–Solymár–Pilisvörösvár vasúti járat sűrítését kezdeményezte a MÁV-nál.

Néhány hét múlva indul a Flórián téri felüljárók felújítása, március elsején hajnalban lezárják a déli hidat, amelyen jelenleg Pest irányába tart a gépjárműforgalom, a rekonstrukció első ütemében ideiglenesen kétirányú lesz az északi felüljáró, ahol irányonként egy-egy sávon haladhat majd a forgalom – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) pénteken az MTI-vel.

Közleményük szerint elkerülhetetlenné vált és nem tűrt halasztást a több mint negyvenéves Flórián téri felüljárók felújítása. Műszaki állapotuk jelentősen romlott: a szennyeződések és a nedvesség megviselték, a szerkezet a pillérek környezetében átázik, ez a betonacélok rozsdásodását és a betonfelületek tönkremenetelét okozza.

A felújítás várhatóan 2026 tavaszáig tart, és elengedhetetlen ahhoz, hogy a főváros és az agglomeráció közlekedésében jelentős szerepet betöltő felüljárókat további évtizedekig lehessen biztonságosan használni

– írták.

A társaság közölte: a Flórián téri felüljárókon külön-külön dolgozik majd a kivitelező, tehát az egyiket mindig fenntartja a közúti forgalomnak, a munkák ezért két ütemben zajlanak.

A kivitelező február 14-én veszi át a munkaterületet, majd hozzálát az előkészítő munkákhoz – ezzel elkezdődik a Szentendrei utat és az Árpád hidat összekötő, két hídból álló szerkezet teljes körű korszerűsítése. Az előkészítő munkák a felüljárók alatti csomópontban ideiglenes sávszűkítéssel, csúcsidőn kívül kisebb forgalomkorlátozással, esetleg lezárással járnak. A BKK ezért arra kéri a környéken járókat, hogy fokozott figyelemmel közlekedjenek.

Márciusban kezdődik a felújítás

A tényleges kivitelezési munkák két héttel később kezdődnek: március elsején hajnalban várhatóan őszig a kivitelező lezárja a déli hidat, miközben az ideiglenesen kétirányú északin irányonként egy-egy sávon haladhat majd a forgalom. A Szentendrei út felől az Árpád híd, illetve Pest irányába haladók segítésére új, kétsávos forduló létesül a Pacsirtamező utcában – olvasható.

A BKK közölte, az ősszel kezdődő második ütemben az északi híd lesz lezárva, a megújult délin a megszokott módon haladhat a forgalom a Szentendrei útról Pest irányába, Szentendre felé pedig alul, a csomópontban jobbra kanyarodva lehet haladni.

A társaság a felújítás idejére az 1-es villamos sűrítését tervezi, továbbá a H5-ös HÉV, valamint a Rákos–Solymár–Pilisvörösvár vasúti járat sűrítését kezdeményezte és egyezteti a MÁV-csoporttal.

A BKK felhívta a figyelmet, hogy a korszerűsítési munkák jelentős forgalmi változásokkal és ideiglenes korlátozásokkal járnak, amelyekről részletes tájékoztatást ad, egyúttal kéri az arra közlekedőket, hogy ha lehetőségük van rá, a közösségi közlekedést vegyék igénybe.

A felújításhoz kapcsolódó lezárások és terelések részleteiről a folyamatosan frissülő bkk.hu/florian oldalon lehet tájékozódni, illetve a BKK Info a szokásos csatornáin mindennap megosztja az aktuális tudnivalókat.

Biztonságosabb lesz a felüljáró

A kommüniké szerint a Flórián téri felüljárókat legutóbb 2002–2003-ban újították fel. A mostani beruházás keretein belül a szakemberek kicserélik az útpálya burkolatát, kijavítják a vasbeton pályalemez hibáit, teljes szélességében felújítják a szigetelést, megszüntetve a pillérek feletti átázások okát, új vasbeton szegélyt építenek, amelyre új, biztonságosabb szalagkorlátot szerelnek. Továbbá a hidak két végére új dilatációs szerkezetet és sarukat építenek be, kijavítják a vízelvezető rendszeren, a hídfők kőburkolatain és a pillérek, fejgerendák, támfalak betonfelületein keletkezett hibákat, emellett a régészeti leletek épségére is kiemelt figyelmet fordítanak.

A KM Építő Kft. nettó 2,1 milliárd forintért végzi el a korszerűsítést. A teljes projektköltség a kötelező tartalékkeret, a műszaki ellenőri díj, a hatósági díjak és egyéb költségek mellett az áfatartalommal együtt bruttó 3 milliárd forint körül várható.

A megvalósításhoz szükséges forrást a Fővárosi Önkormányzat biztosítja, a költségek pénzügyi fedezetét nagy részben az elektronikus jegyrendszerhez kapcsolódó – tavaly március elején lezárult, maratoni hosszúságú – perben visszaszerzett összeg jelenti – írta a BKK.

Rovatok