Az Építési és Közlekedési Minisztérium Vasúti Hatósági Főosztálya hatósági kötelezést küldött a MÁV-nak, melyekből pontosan kiderül, hogy a vállalat milyen hiányosságokkal küzd. A MÁV-nak 2026. január 1-ig bezárólag meg kell növelnie a karbantartók létszámát, valamint további karbantartási eszközöket és alkatrészeket kell beszereznie.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium Vasúti Hatósági Főosztálya tavaly decemberben hatósági kötelezést küldött a MÁV-nak, melyben több határidős feladatot szabtak meg a vállalatnak – derül ki a 24.hu által megszerzett dokumentumokból.
A vállalatnak 2026. január 1-ig gondoskodnia kell a pályakarbantartásokra és a biztosítóberendezés-karbantartásra vonatkozó utasítások megújításáról és hatálybaléptetéséről. Mint a dokumentumban szerepel, ezek folyamán legyenek külön tekintettel arra, hogy a feladatok és a felelősségi körök egyértelműen azonosíthatók legyenek, valamint rögzítsék, hogy a feltárt hibák és hiányosságok elhárításához milyen intézkedések szükségesek.
A hatóság emellett további három olyan feladatot jelölt ki, amelyeknek még ebben az évben teljesíteniük kell:
A megfogalmazott kötelezettségek végrehajtásáról a MÁV-nak január 31-ig intézkedési tervet, a feladatok előrehaladásáról pedig minden hónap utolsó napján írásos tájékoztatást kell adnia, és továbbítania a Vasúti Közlekedési Hatóságnak.
Egyre nehezebb bármilyen információt megtudni a MÁV-tól, különösen a késésekkel kapcsolatban, hiszen szeptemberben új, havi riportrendszerre állt át a MÁV-csoport, korábbi késési statisztikáikat letörölték oldalukról. Azonban a rendelkezésre álló információk alapján megpróbáltuk kiszámolni, hogy mekkora késést fog bejelenteni a vasúttársaság, és arra jutottunk, valószínű, hogy rekordévet zárt a MÁV e tekintetben.
Kijelenthető, hogy 2024 nem a MÁV éve volt. Nem telt el úgy hónap, hogy ne került volna be a vasúttársaság a hírekbe, vagy amiatt, mert menet közben fogy ki az üzemanyag a vonatból, vagy mert kisiklott egy vonat, vagy éppen azért, mert nyitott ajtóval, 100 kilométer per órával robogott az InterCity. De tavaly történt az is, hogy megrepedt a 2023-ban felújított Keleti pályaudvar üvegfödémje, és az is, hogy félúton járt le a mozdonyvezető munkaideje, így az utasoknak több mint egy órát kellett várakozniuk, hogy továbbinduljanak.