Mielőtt megkapná MÁV-os arculatát, utolsó, kötelező fázisként ma már az utasforgalomban úgynevezett tartampróbának vetettük alá a francia gyártmányú Alstom Astride-villanymozdonyunkat – összegezte Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója.
Az év elején bejelentett tíz, rövidtávú vállalás egyike, hogy újabb mozdonyok beszerzésével erősítjük a járműállományt, különösen a mozdonyflottánkat – hívta fel erre a bejegyzésében a figyelmet Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója, majd azt is kiemelte, hogy a vontató járművek hadrafoghatósága és megbízhatósága alapvetően határozza meg a menetrendszerűséget.
Szerinte a képlet egyszerű:
Több korszerű mozdony pontosabb vonatközlekedést eredményez.
Hegyi Zsolt így kiemelte, hogy ennek érdekében csak az idén 15 nagyteljesítményű dízel és 40 darab villanymozdonnyal, összességében tehát 55 darab korszerű mozdonnyal bővítjük a vasúti járműparkunkat.
Ma újabb előrelépésről számolhatok be ezen a téren! Mielőtt megkapná MÁV-os arculatát, utolsó, kötelező fázisként, ma már az utasforgalomban úgynevezett tartampróbának vetettük alá a francia gyártmányú Alstom Astride-villanymozdonyunkat.
A jármű a Mecsek IC-t vitte Budapestről Pécsre. 5:53-kor indult a fővárosból és 8:46-kor érkezett a baranyai megyeszékhelyre, azóta sikeresen teljesítette a visszautat is. „Utasaink a próbaüzem alatt is a Mecsek InterCity-k élén, napi négy vonaton találkozhatnak vele. A sikeres 40 ezer kilométernyi tesztüzem után további társai érkeznek majd a Mecseket átszelő InterCity járataink élére” – összegezte a vezérigazgató.