Kedd délután jelentette be Karácsony Gergely, hogy létrejön a Budapesti Utasbiztonsági Szolgálat. A főpolgármester szerint a szolgálat létrehozásának három oka is van. Vitézy Dávid a Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője a közösségi oldalán üzent a főpolgármesternek, mondván örül, hogy Karácsony Gergely „nagy nehezen, hónapokon át tartó idő- és szájhúzás után végre” elkezdett foglalkozni az utasok biztonságával.
„Egységes irányítás és megjelenés, közös fellépés és segítségnyújtás: létrejön a Budapesti Utasbiztonsági Szolgálat” – jelentette be Karácsony Gergely kedd délelőtt a Facebook-oldalán.
A főpolgármester szerint ennek három oka van:
Elmondta azt is, hogy létrehozták az egységes irányító központot, vagyis már létezik a nonstop Budapest ügyeleti központ, ahova minden információ befut a városi közlekedésről. Az egységes irányítás mellett az egységes láthatóságát is megteremtik az utasbiztonságért felelős kollégáknak.
Márciustól a BudapestGO alkalmazásban megjelenő új funkció lehetőséget ad az utasoknak is a közvetlen jelzésre: rendészeti beavatkozást igénylő esetekben maguk hívhatják a budapesti utasbiztonsági rendszer központi diszpécserszolgálatát, a személy- és vagyonbiztonságot közvetlenül veszélyeztető helyzetekben pedig a 112-t.
Karácsony Gergely felidézte, hogy a járművek körülbelül 70 százaléka már rendelkezik kamerával, ráadásul a helyzet tovább javul, mivel minden további új beszerzésnél feltétel a kamera megléte. Decemberben a BKK 50 darab testkamerával látta el a jegyellenőröket, utaskoordinátorokat, valamint a BKK Biztonsági Szolgálat munkatársait.
Ahogy arról az Index beszámolt a napokban, Vitézy Dávid javaslatot tett a Fővárosi Közgyűlésnek, hogy indítsanak el egy nonstop közterületi hibabejelentő rendszert. Mint írta, Budapest működése sok szempontból átláthatatlan és kényelmetlen, így a legegyszerűbb információk megtalálása is problémás a fővárosi önkormányzatok és intézmények dzsungelében. Szerinte itt az idő, hogy Budapest nagyot lépjen a korszerű, átlátható, kényelmes, ügyfélbarát városműködés felé.
„Örülök, hogy nagy nehezen, hónapokon át tartó idő- és szájhúzás után végre elkezdtél foglalkozni az utasok biztonságával, és első lépésként gyorsan át is nevezted a BKK-rendészetet” – így üzent Vitézy Dávid a főpolgármesternek.
A ma bejelentett »utasbiztonsági szolgálat« ugyanis szó szerint a BKK-rendészet terve, tegnap még így is hívtátok – pedig nem kell ezt szégyellni. A BKK-rendészet létrehozásáért az alakuló közgyűlés óta küzdök, a javaslatomra megszületett a döntés a létrehozásáról és a szükséges források biztosításáról. Vicces, ha ezt úgy adod most elő, mintha egy hirtelen új ötlet lenne, miközben a kampányban még a fenébe küldtél el pontosan ugyanezen javaslat miatt
– fogalmazott Vitézy Dávid.
„A lényeg persze az, hogy valóban működjön is az új rendszer. Éppen ezért sok sikert kívánok hozzá, óriási szükség van ugyanis a BKK-rendészet munkájára ez egyre romló közállapotok mellett. Az utasok figyelni fogják (és persze köztük én is), hogy tényleg változik-e bármi, működik-e például az ígért bejelentőrendszer a BudapestGO-ban, jönnek-e a rendészek, tehát valóban megvalósítjátok-e a BKK-rendészet tervét, vagy ez megint valami alibizés” – tette hozzá.