Index Vakbarát Hírportál

Jövőre leáll Budapest egyik legnépszerűbb plázája, de még idén új bevásárlóközpont nyílik Zuglóban

2025. január 29., szerda 17:57

Felújítás miatt jövőre leáll a Duna Plaza, amely 2028-ban 50 ezer négyzetméteren nyit újra, de cserébe még idén megnyílik a főváros legújabb bevásárlóközpontja Zuglóban. A CBRE Hungary Market Outlook 2025 című rendezvényén elmondták, hogy jelenleg bevásárlóközpont-építések helyett inkább felújításokat látunk. A Fórum Debrecen már hosszú ideje készül, hamarosan pedig az Alba Plaza is átesik egy ráncfelvarráson.

Jövőre leáll a Duna Plaza, ugyanakkor még idén októberben megnyílik Zuglóban Budapest legújabb bevásárlóközpontja – írja a Portfolio, amely a CBRE Hungary Market Outlook 2025 című rendezvényéről tudósított.

Az eseményen szóba került az is, hogy mi a helyzet a magyarországi kereskedelmi ingatlanok piacán. Garbutt-Pál Erika, a CBRE Kiskereskedelmi Bérbeadási Igazgatója elmondta, hogy a koronavírus-járvány után mindenki a portfólió optimalizálásra fókuszált, de nagy bevásárlóközpont-építések ma sincsenek a csőben, inkább felújításokat látunk.

Példaként megemlítette az Indotek Group két nagyobb projektjét:

Az egyik a budapesti Duna Plaza, amely jövőre leáll, hogy jelentős felújításon essen át, majd 2028-ban 50 ezer négyzetméteren nyit újra, a másik pedig a székesfehérvári Alba Plaza, amely ugyancsak 2028-ban nyit.

Megjegyezte továbbá, hogy hosszú idő óta készül a Fórum Debrecen is. Jelenleg mintegy 4,6 millió négyzetméter a hazai retailállomány, ennek nagyjából harmada (32 százalék) bevásárlóközpont, 36 százaléka „retail warehouse”, 20 százaléka „retail park” és 12 százalékaa „retail park hyper”.

Összesen 28 000 négyzetméternyi kiskereskedelmi park áll építés alatt, de ez sok kis parkból áll össze. Emellett 

11 ezer négyzetméternyi bevásárlóközpont is elkészül idén, ami a zuglói projekt keretében épül, és idén októberben nyílik meg Zenit Corso néven.

A tavalyi évben – főleg az év utolsó negyedének köszönhetően – 160 új kiskereskedelmi egység nyitott meg, ennek 20 százaléka étterem és kávézó volt. Ezek között folyamatosan jönnek új brandek is a piacra, többek között a Primark, a Koton, az Orsay és a Luxoya – tudósított a Portfolio.

Rovatok