Index Vakbarát Hírportál

Őrtoronnyal elzárt tengerpart várta a magyarokat a luxusstrand helyett – lecsapott a hatóság

2025. január 29., szerda 10:19

A Pest Vármegyei Főügyészség a megtévesztett utasok kérelme alapján indított ellenőrzést egy budapesti utazási irodával szemben, mivel a megérkező utasok a pálmafás, homokos tengerpart helyett kerítéssel és őrtoronnyal elzárt partot és hullámtörő köveket találtak a helyszínen.

Egy utazási iroda 2024 januárjára repülős utazásokat kínált egy Srí Lanka-i hotelbe „all inclusive” ellátással. A honlapjukon közzétett képeken a szálloda közvetlenül a tengerparton feküdt, lassan mélyülő, hosszú, homokos partszakasszal, gyönyörű zöld pálmafás környezetben – írta a Pest Vármegyei Főügyészség az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében.

A baj azonban azzal van, hogy

Az ígéretekkel szemben a Srí Lankára megérkező utasok a helyszínen nem ezt tapasztalták: a tengerpart nem homokos, hanem hullámtörő kövekkel és drótkerítéssel lehatárolt, őrtoronnyal ellátott partszakasz volt.

A szállodából a tengerpart nem volt közvetlenül megközelíthető, kerítéssel le volt zárva, és a sziklarész kifejezetten meredek lejárattal tette csak elérhetővé a tengert.

Az utasok még helyben panaszt tettek, de elmondásuk szerint csak egy masszázst, illetve egy halvacsorát ajánlottak fel kompenzációként, végül az utolsó napokra is csak felár ellenében ajánlották fel a szálláshely megváltoztatásának lehetőségét.

Önnel történt már hasonló eset? Ossza meg velünk!
Küldje el nekünk!

Megtévesztő kereskedelmi gyakorlat

Az ügyészség szerint érdemes tudni, hogy az utazási irodák által közzétett ajánlatokban, reklámokban szereplő képeknek különös jelentősége van a fogyasztói döntéshozatal során. Álláspontjuk szerint ebben az esetben is az elsődleges vizuális információknak (fényképeknek) ellentmondó valós helyzet miatt az utazási iroda megtévesztő kereskedelmi gyakorlatot valósított meg, ezért az utasok a jogszabályi rendelkezések alapján kompenzációra lehetnek jogosultak, mivel – bizonyos kivételekkel – az utazási iroda felel akkor is, ha külföldi szolgáltató üzemelteti a szálláshelyet.

Ilyen esetben a törvény feljogosítja az ügyészséget, hogy a fogyasztók polgári jogi igényeinek érvényesítése érdekében képviseleti keresetet indítson a bíróságon, ezt megelőzően lehetőség van úgynevezett perelhárító ügyészi felhívás benyújtására is, mely esetén a vállalkozásnak módja nyílik a jogsértés önkéntes megszüntetésére.

A Pest Vármegyei Főügyészség élt ezzel a lehetőséggel, és felhívta az utazási irodát, hogy a honlapjáról távolítsa el azokat a fényképeket, amelyeken a Srí Lanka-i hotel homokos tengerparttal látható a sziklás tengerpart helyett.

Továbbá felhívta arra is, hogy nyilatkozzon, elismeri-e a szerződésszegést; az ügyészi felhívás eredményeképp az utazási iroda a honlapjáról eltávolította a Srí Lanka-i hotelre vonatkozó megtévesztő utazási ajánlatát (a teljes anyagot fényképekkel együtt), továbbá elismerte a szerződésszegést és azt, hogy a fogyasztóknak nyújtandó esetleges díjengedmény, illetve további kártérítési tekintetében fennálló felelőssége kapcsán kimentési ok nem áll fenn – olvasható a közleményben.

Rovatok