Index Vakbarát Hírportál

Szabad Európa: Még műkörmös is adott be pályázatot a pályaudvarok felújítására

2025. február 3., hétfő 19:40

Kiderült, milyen vállalatok jelentkeztek a MÁV által meghirdetett állomásfelújítási pályázatra. A legnépszerűbb vasúti csomópont a Déli pályaudvar volt, míg a siófoki állomásra senki nem tett ajánlatot. Vidéken voltak olyan pályaudvarok, amelyekért a Fornetti vagy kisebb vállalkozások, például műkörmös adott be pályázatot.

Ahogy arról korábban beszámoltunk, a kormány 99 évre magánkézbe adná Budapest főpályaudvarainak ingatlanhasznosítását. Orbán Viktor az Országgyűlés 2024. december 16-i ülésén – ellenzéki kérdésre – úgy fogalmazott az ügyről, hogy „ezeknek a vasúti pályaudvaroknak a felújítása iszonyatos mennyiségű pénzt venne igénybe. Belátható időn belül Magyarországnak nem lesz arra pénze, hogy ezeket a hatalmas pályaudvarokat fel tudja újítani. Támogatom azokat a javaslatokat, hogy adjuk oda azoknak, akiknek van pénzük, és képesek ezeket működtetni. Nem a vasutat, hanem a pályaudvarok épületeit. Ettől még a vasút működtetése állami kézben marad.”

A MÁV programjára január 31-ig lehetett jelentkezni. A pályázók között a Déli pályaudvar volt a legnépszerűbb, míg a siófokira egy ajánlat sem érkezett. Előbbire a Szeivolt Éptech Kft., a Market Asset Management Zrt., a Wing Zrt. és a Raw Development Kft. adott be pályázatot – írja a Szabad Európa

A Déli pályaudvarra tett ajánlatot:

A Nyugati pályaudvarra pályázott:

A Kelenföldi pályaudvarra pályázott: 

A debreceni főpályaudvarra a BMW gyárat is építő, török tulajdonban lévő Synergy Construction Hungary Kft. adott be ajánlatot. A vállalat 2023-ban 135,5 milliárd forintos árbevétellel és 17,6 milliárd forintos adózott eredménnyel zárta az évet. 

A lap úgy tudja, hogy a kisebb vidéki pályaudvarokra információk szerint a Fornetti és kisebb vállalkozások, például műkörmös adott be pályázatot.

Az Index információi szerint a lista pontos, túlnyomórészt valósak a Szabad Európa Rádió értesülései.

Vitézy Dávid: Évszázadra szóló ingatlanpanama készül Budapesten

A politikus kijelentette, hogy a Podmaniczky Mozgalom minden lehetséges eszközzel meg fogja akadályozni a budapesti pályaudvarok területeinek átjátszását. A pályázat nyertesei lennének a pályaudvarok fenntartói, 2025-től 2124-ig díj fizetése vagy fejlesztési kötelezettség nélkül.

„Ez annyira jó üzlet, mintha 99 évre kiadnánk a lakásunkat bérleti díj nélkül. Lehet, hogy [a bérlő] fejlesztene ott valamit, de lehet, hogy még a konyhát sem újítja fel, majd így adja vissza a tulajdonosnak” – magyarázta sajtótájékoztatóján Vitézy Dávid a MÁV által közzétett állomásfelújítási program általa kifogásolt részleteit. A meghirdetett tender Budapest legforgalmasabb pályaudvaraira, a Délire, a Keletire, a Nyugatira és Kelenföldre, valamint közvetlen környezetükre, azaz összesen 89 hektáros fejlesztési területre vonatkozik.

Rovatok