Index Vakbarát Hírportál

Magyar Péter szerint Orbán Viktor a bukása előtt külföldi kézre játszaná a legnagyobb magyar pályaudvarokat

2025. február 4., kedd 15:07

Magyar Péter szerint Orbán Viktor miniszterelnök külföldi kézre akarja játszani a legnagyobb magyar pályaudvarokat. A Tisza Párt elnökének ígérete szerint ő és párttársai ezt nem fogják hagyni. A politikus elmondta a véleményét arról is, miszerint vidéken akadtak olyan pályaudvarok, amelyekre a Fornetti vagy kisebb vállalkozások, például egy műkörmös adott be pályázatot.

„Kibújt a szög a zsákból. Orbán Viktor a bukása előtt még a legnagyobb magyar pályaudvarokat is át akarja játszani az oligarcháinak és külföldi strómanoknak” – írta Magyar Péter a közösségi oldalán a Rákosrendező területére tervezett mini-Dubaj-projekttel kapcsolatban, továbbá a kormánynak arra tervére utalva, amely 99 évre magánkézbe adná Budapest főpályaudvarainak ingatlanhasznosítását. 

Orbán Viktor azzal indokolta a főpályaudvarokat érintő döntést, hogy az iszonyatosmennyiségű pénzt venne igénybe, amelyre Magyarországnak belátható időn belül nem lesz kapacitása. A Tisza Párt elnöke erre reagálva azt írta legújabb bejegyzésében, hogy nem fogják hagyni, hogy a magyar közösségi közlekedés ütőerét képező történelmi épületeket a jelenlegi kormány „elrabolja a magyar emberektől”. 

Bárki is nyer az előre lezsírozott pályázatokon, bármennyire is próbálják csűrni-csavarni a lopást, a Tisza-kormány mindent meg fog tenni annak érdekében, hogy a Maxi-Dubaj projekt és a pályaudvarok kiárusítása ne valósulhasson meg

– jelentette ki Magyar Péter utalva arra, hogy milyen vállalatok jelentkeztek a január 31-ével zárult, MÁV által meghirdetett állomásfelújítási pályázatra.

A műkörmöstől a Siófokon árválkodó állomásig

Ahogyan arról beszámoltunk, vidéken akadtak olyan pályaudvarok, amelyekért a Fornetti vagy kisebb vállalkozások, például egy műkörmös adott be pályázatot.

Akik ezekben a korrupciós ügyekben közreműködnek, súlyos bűncselekményeket követnek el, és felelősségre lesznek vonva. Még most sem késő leállni a hazaárulás eme minősített formáival

– szólította fel Magyar Péter a projektekben résztvevőket. 

Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője is többször élesen bírálta már mind a mini-Dubaj projektet, mind a főpályaudvarok ingatlanhasznosítására vonatkozó terveket. Szerinte ez olyan, „mintha 99 évre kiadnánk a lakásunkat bérleti díj nélkül [...] lehet, hogy a bérlő fejlesztene ott valamit, de lehet, hogy még a konyhát sem újítja fel, majd így adja vissza a tulajdonosnak” – fejtette ki véleményét a MÁV által közzétett állomásfelújítási programról.

A meghirdetett tender Budapest legforgalmasabb pályaudvaraira, a Délire, a Keletire, a Nyugatira és Kelenföldre, valamint közvetlen környezetükre, azaz összesen 89 hektáros fejlesztési területre vonatkozik.

Rovatok