Az OMSZ továbbra sem tartja hibásnak a komáromi doktornőt, aki 2023-ban nem látott el megfelelően egy bélcsavarodással beérkező idős embert. A kártérítést is elutasították.
Győrfi Pál – az Országos Mentőszolgálat kommunikációs és PR-vezetője – védelmébe vette azt a komáromi doktornőt, aki nem látott el megfelelően egy idős beteget, akit emiatt Szlovákiába kellett szállítani, ahol életmentő műtétet végeztek rajta – írja a Blikk.
A eset még 2023-ban történt, amikor az idős ember lánya kíséretében ment be a kórházba, rettenetes görccsel a hasában, puffadtan, az ájulás határán. A komáromi ügyeletben lévő doktornő pedig vizsgálat nélkül megállapította, hogy minden rendben, és hazaküldte a férfit.
Azonban fájdalmai később sem múltak, így taxival átmentek a hét kilométerre lévő révkomáromi kórházba, ahol aznap életmentő műtétet végeztek az idős férfin, bélcsavarodás miatt. Éva – a férfi lánya – azt nyilatkozta a Blikknek, hogy a kórházban azt mondták neki, ha akkor nem viszi be édesapját, pár órán belül meghalt volna.
Később vizsgálatot kértek az ügyeletet szervező Országos Mentőszolgálattól (OMSZ), viszont ott nem találtak hibát a doktornő munkájában. A 77 éves férfi azonban nem hagyta annyiban a dolgot, és ügyvédje révén panaszt tett a Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központnál (NNGYK).
A megalázó bánásmód és a megrázkódtatás miatt kereseti kérelmet nyújtottak be a Pesti Központi Kerületi Bíróságra – 6 millió forint összegben. A kártérítést elutasították.
Győrfi Pál pedig mindezek után kiemelte, hogy a komáromi doktornő „jó szakember”, és az OMSZ által működtetett ügyeletekben több mint 1,2 millió beteget láttak el országszerte. Továbbá megemlítette, hogy a betegek elégedettségi szintje – 1-től 5-ig terjedő skálán – többnyire négyes és ötös között mozog.