Sorra születtek a felháborodott reakciók a Nissan magyarországi importőrének új, viccesnek szánt reklámposztjával kapcsolatban. Valószínűleg a cég is felismerte, hogy nem jött be a koncepció, így rövid úton le is szedték.
Hatalmas hullámokat vert a Nissan új, hibrid hajtású X-Trailjét népszerűsítő reklám, annyira, hogy pár óra múlva jobbnak látták azt visszavonni. A humorosnak szánt reklámban Stohl András és Ganxsta Zolee szerepel. A probléma az, hogy a „humor” jelentős része nem más, mint a nőkön való élcelődés, macsóskodás és erotikus utalások.
A Nem tehetsz róla, tehetsz ellene nevű nőjogi szervezet közölte, hogy követőjük választ kapott a Nissan Európai Régiójának kommunikációs alelnökétől, amiben a vezető elmondja, hogy a kampányt a független magyarországi importőrük indította, és a Nissan nem hagyta jóvá. Közölték azt is, hogy a Nissan kérte a posztok azonnali eltávolítását az összes médiacsatornáról, valamint a vállalat nevében bocsánatot is kért. Kiemelte, hogy a cég „minden törekvésében továbbra is támogatja az inkluzív értékeket, és a magyarországi partnerükkel együtt lépéseket tesznek annak érdekében, hogy a márka alá tartozó összes tevékenység képviselje az értékeiket”.
A reklám téma volt a Rádió 1 reggeli műsorában is, ahol Ráskó Eszter és Sebestyén Balázs is kifejtették, mit gondolnak az esetről.
Ráskó Eszter elmondta, nem érzi magát sértve, és több nő is írta neki, hogy semmi bajuk nincs ezzel a reklámmal, de megjegyezte, ennél könnyen lehetett volna jobbat kitalálni. Sebestyén Balázs inkább azt emelte ki, hogy a politikai korrektség világában nehéz ma már olyannal előállni, ami minden szempontból kifogástalan.
Náluk jóval hevesebben reagált Vályi István autós újságíró, műsorvezető.
Primitív, ostoba és végtelenségig prosztó. Régen a Nissan nem erről szólt. Remélem, eljut az európai központba is, ha már volt olyan hülye, aki jóváhagyta és aki szerint ez vicces, és ez ösztönzi majd vásárlásra a vevőket. 2025-ben. Legalja. Mindenestül
– írta a Facebookon Vályi.