Elkezdték az M30-as autópálya lezárással érintett szikszói szakaszán az instabil talajszerkezet megerősítésének előkészítését. A STRABAG egymástól független szakértőket, geotechnikusokat és geológusokat kért fel a pályaszerkezet csúszásának okainak feltárására.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium munkatársaival szoros együttműködésben a STRABAG elkezdte az M30-as autópálya lezárással érintett szakaszán az instabil talajszerkezet megerősítésének előkészítését – adta hírül a cég Facebook-bejegyzésében.
A cél, – olvasható a bejegyzésben –, hogy minél hamarabbi és tartós megoldás szülessen az érintett pályaszakaszon, és biztonságosabban és problémamentesen közlekedhessenek az autópályán.
Tavaly február 17-én lezárta az M30-as autópálya szikszói szakaszát a fenntartó, üzemeltető Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF), miután a pályaszerkezet több helyen is elmozdult, a burkolat pedig megrepedt – írja a Magyar Építők. A beruházó Építési és Közlekedési Minisztérium jelezte, hogy a probléma okát a kivitelező STRABAG-nak kell feltárnia.
A kivitelező egymástól független szakértőket, geotechnikusokat és geológusokat kért fel a pályaszerkezet csúszásának okainak feltárására és kidolgozta a javaslatokat a probléma elhárítására.