Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője a közösségi oldalára feltöltött videójában számolt be arról pénteken, hogy vasúti vonalbezárásokat és járatritkítást vetít elő az a törvényjavaslat, amit Lázár János építési és közlekedési miniszter most nyújtott be a parlamentnek, és rögtön a februári ülésszakon tárgyalják is.
Vitézy Dávid szerint Lázár János most benyújtott törvényjavaslata vasúti vonalbezárásokat és járatritkítást vetít elő. Vitézy beszámolója szerint a törvényjavaslatban az áll, hogy például a főváros és a vármegyeszékhelyek között naponta mindössze két vonat közlekedtetése elég, de ugyanígy az egymással szomszédos megyeszékhelyek között is ez elegendő.
„A törvényjavaslat kifejezetten ezt írja, miközben ma azért ezekben a relációkban tipikusan óránként közlekednek a vonatok” – emelte ki Vitézy Dávid.
A legnagyobb megyeszékhelyek és Budapest között óránkénti vasúti közlekedés van. Minek beleírni most egy törvénybe, hogy naponta két járat is elegendő, hogyha nem egy járatritkítást készítenek elő?
– tette fel a kérdést a politikus.
Mint kifejtette, a törvény arról is rendelkezne, hogy meg kell szüntetni minden busz és vasút közötti párhuzamosságot. „Kifejezetten azt írja a szöveg, hogy nem szűnhet meg olyan vonat és busz közötti párhuzamosság, ahol a párhuzamosság megszüntetése 50 százaléknál nagyobb mértékű eljutásiidő-növekedést eredményezne” – fogalmazott, hozzátéve, ez azt jelenti, hogy ha a falvak között kanyargó busz másfélszer lassabb, mint a mai vonat, Lázár János akkor is megszüntethetőnek tartja a vonatot.
Emlékeztetett, hogy csináltak már ilyet, a legutóbbi nagy vonalbezárásnál például Komló felé, a busz lényegesen lassabb, mégis bezárták a korábbi vonatközlekedést a településre.
Ugye tíz vonalat zárt be Lázár János két évvel ezelőtt. És ez a törvényjavaslat arra enged következtetni, hogy újabb vasúti vonalbezárások érintik a magyar vidéket, és járatritkítások lehetnek, nem is csak a kis forgalmú vidéki vonalakon, hanem akár a teljes hálózaton
– közölte.
Úgy véli, a parlament akkor jár el helyesen, ha elutasítja Lázár Jánosnak ezt a jelentős visszalépést jelentő törvényjavaslatát, és arra bátorítja az embereket, hogy írjanak az országgyűlési képviselőiknek akkor is, ha fideszesek, akkor is, ha ellenzékiek, és kérjék meg őket, hogy álljanak ki a vasúti közlekedés visszafejlesztése ellen, és ne szavazzák meg Lázár János javaslatát a személyszállítási törvény módosítására.