Index Vakbarát Hírportál

Egyes budapesti járatok megszüntetésével járhat a metróbuszrendszer bevezetése

2025. február 22., szombat 08:59

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) által tervezett metróbusz-rendszer bevezetésével több járatot átalakítanának és teljesen megszüntetnék a 30-as buszjáratot. Újpest alpolgármestere szerint a fejlesztéseknek nem a meglévő kapcsolatok megszüntetésével és a járatok ritkításával kellene járnia.

Az Újpesti Hírmondó értesülései szerint a BKK által tervezett metróbuszrendszer nem új kapacitásokkal, hanem a meglévő járatok átszervezésével valósulhatna meg. A lap úgy tudja, hogy a tervezett változtatások következtében

teljesen megszüntetnék a 30-as buszcsaládot, amely Káposztásmegyert köti össze a Keleti pályaudvarral. Helyét a 220, a 122E és az 196-os módosított járatai vennék át.

A változtatások egyik eleme a 20E busz átalakítása lenne, amely a tervek szerint Újpest-Központon keresztül a Farkaserdő utcán át Káposztásmegyer II-ig közlekedne, azonban nem állna meg az SZTK közelében. A 20E busz eddigi Rózsa utcai szakaszának kiszolgálását a 96-os és 121-es járatok vennék át, azonban ezek a járatok ritkábban közlekednének, mint a korábbi 20E, így az utasoknak hosszabb várakozási idővel kellene számolniuk.

Ezek következményeként megszűnne az Újpest–Angyalföld–Dózsa György út közvetlen kapcsolat, melyet ezután csak átszállással lehetne elérni.

Déri Tibor, Káposztásmegyer egyik képviselője, Újpest alpolgármestere szerint a közlekedési fejlesztések nem járhatnak a meglévő kapcsolatok megszüntetésével és a járatok ritkításával. Valódi megoldás pedig csak akkor születhet, ha Káposztásmegyer és Újpest több kapacitást kap, nem pedig a meglévő járatokat szervezik át. Azonban ezek megvitatására még nem nyílt lehetőség, ugyanis:

Sajnálatos módon nem kerül napirendre a metróbuszok és a BKK hálózatfejlesztési terve a Fővárosi Önkormányzat szakbizottságában, így hétfőn mégsem kapunk válaszokat a kérdéseinkre

– írta Facebook-bejegyzésében a képviselő.

Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője Facebook-bejegyzésében úgy fogalmaz: „a DK is kihátrál Karácsony »metróbusz« ámokfutása mögül”. Majd hozzátette, hogy a tavalyi „pulykás” járatritkítás után most „pozitív előkommunikációval próbálja elfedni” a tervezett járatcsökkentéseket és jegyáremelést a főpolgármester.

Kiszivárgott a terv, így drágulhat a közösségi közlekedés

Metróbuszokkal tehermentesítené és gyorsítaná a közlekedést a Karácsony Gergely vezette főváros. Ugyanakkor felmerül a kérdés, hogy a fejlesztés milyen forrásokból valósulna meg. Az Index birtokába jutottak a BKK-tól kiszivárgott tervek, amelyek szerint a főváros az új metróbuszokat áremelésekkel finanszírozná, így sokak számára drágulna a budapesti közösségi közlekedés.

A metróbusz Budapesten egy újonnan bevezetendő, gyorsított és sűrűn közlekedő buszrendszer lenne, elsősorban a külső kerületekből a metróállomások felé. Átszállás nélkül vinné az utasokat a főváros szívébe. A koncepció a hagyományos buszközlekedésnél gyorsabb, kiszámíthatóbb utazási lehetőséget kínálna, elsősorban az autóforgalom csökkentése érdekében. Eddig szép és jó, azonban felmerül a kérdés, hogy milyen forrásokból valósulna meg a fejlesztés?

Rovatok