A MÁV-csoport vezérigazgatója, Hegyi Zsolt hétfőn közölte, hogy a Lázár János által korábban bejelentett 10 pontos vállalás immár hivatalos, miután megjelent Magyarország kormányának értesítőjében is. A program konkrét határidőkhöz kötött feladatokat fogalmaz meg a vasúti szolgáltatások javítására.
Hegyi Zsolt friss bejegyzése szerint a 10 pontos vállalás célja, hogy már a hosszabb távú infrastrukturális fejlesztések és járműbeszerzések megvalósulása előtt megoldást találjanak az utasok által leggyakrabban kifogásolt problémákra. Ezek közé tartoznak a vonatkésések, a légkondicionálás hiánya, valamint a járművek és az állomási mosdók tisztasága.
Az ehhez szükséges feladatokat sorolja fel és látja el határidőkkel a hivatalos értesítőben most megjelent utasítás – írta a MÁV-csoport vezérigazgatója.
A MÁV vezérigazgatója közölte azt is, hogy Lázár János építési és közlekedési miniszter őt jelölte ki a a feladatok végrehajtására, de hangsúlyozta, hogy a program teljesítését nemcsak a miniszteri utasítás miatt, hanem meggyőződésből is személyes ügyének tekinti.
Meggyőződésem: a vármegye- és országbérletek bevezetésétől az új, fővárosi tarifaközösség megvalósításán át épp a 10 vállalásban megfogalmazott gyakorlatias lépések megtételére van szükség ahhoz, hogy a MÁV-csoport szolgáltatásai ne csak olcsóbbak, de vonzóbbak és versenyképesebbek is legyenek az utasok számára
– írta, hozzátéve, hogy a 10 vállalás teljesítését az év legfontosabb feladatának tekintik a MÁV-csoportnál.
Lázár János még az év elején jelentette be a 10 pontos vállalást, ezek között szerepelt többek között az is, hogy 20 perces késés után visszatérítik a jegyár felét, valamint felújítják a vasútállomásokon található összes mosdót.