Március 31-től a BudapestGO applikáción keresztül is lehet értesíteni a Budapesti Utasbiztonsági Szolgálatot. Az utasok bejelentést tehetnek balesetről, vészhelyzetről (agresszió, vandalizmus) vagy rendészeti beavatkozást igénylő helyzetről (kéregetés, szennyezett ruházatú vagy ittas, bódult személy) is. Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom vezetője a közösségi oldalán üdvözölte a döntést.
Új funkcióval bővült a Budapesti Közlekedési Központ alkalmazása, a BudapestGO: hétfőtől az applikáción keresztül közvetlenül értesíthető a Budapesti Utasbiztonsági Szolgálat – közölte a Budapesti Közlekedési Központ az MTI-vel.
A közlemény szerint az applikáció kezdőképernyőjéről először a „Továbbiak”, majd a „Segíthetünk?” menüpontra kattintva lehet kiválasztani, hogy balesetről, vészhelyzetről (agresszió, vandalizmus) vagy rendészeti beavatkozást igénylő helyzetről (kéregetés, szennyezett ruházatú vagy ittas, bódult személy) van-e szó.
Előbbi esetben a 112-t, utóbbiban pedig az utasbiztonsági rendszer központi irányítószolgálatát lehet hívni a BudapestGO-ban – tették hozzá.
Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom vezetője a közösségi oldalán üdvözölte a döntést, abban bízva, hogy a hatóság létszáma is magas lesz, valamint „chat” funkció is kerül az applikációba.
Korábban megírtuk, hogy a BKK januártól központi irányítású, kibővített rendszerben gondoskodik az utazás közbeni biztonságról, a rendészeti munkatársaktól közvetlenül is kérhető segítség, ha bárki rendellenességet tapasztal a járatokon.
Karácsony Gergely főpolgármester január végén jelentette be, hogy létrejön a Budapesti Utasbiztonsági Szolgálat. Tette ezt nem sokkal azután, hogy Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom vezetője egy központi hibabejelentő rendszert javasolt. A fővárosi képviselő március elején azt kérte az utasoktól, hogy írjanak visszajelzéseket a rendészet működéséről.