A fogyasztóvédelem szerint nem illetékesek Centrál Passzázs-ügyben
A hibás teljesítéssel, a minőségi hibákkal összefüggő fogyasztói jogvita eldöntése kategorikusan és kizárólagosan bírósági hatáskör” - írta lapunkhoz eljuttatott levelében a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) főosztályvezetője, Kathi Attila.
A hivatal az alacsony színvonalon felhúzott 275 lakásos Central Passage ügye kapcsán szólalt meg. A kártérítésért, a használatbavételi engedély visszavonásáért küzdő lakók panaszát másodfokon elutasították, és azzal bíztatták őket, hogy panaszaikkal a fogyasztóvédelemhez érdemes fordulniuk.
Az NFH a lakók februárban postázott beadványára júliusban azonban olyan határozattal válaszolt, amelyben egy több milliárdos beruházást végző cégnek nevetségesen alacsony, 50 ezer forintos bírságot határozott meg.
A fogyasztóvédelem levelében visszapasszolta a labdát. „A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnak nincs hatásköre arra vonatkozólag, hogy egy beruházó és kivitelező közötti jogvitában, a hibák természete vonatkozásában igazságot tegyen, és arra sincs, hogy az esetleges kártalanítási, kártérítési ügyeket elbírálja.”
„A hatóság mindösszesen azt tudta vizsgálni, hogy a vállalkozás a fogyasztói jótállási igényeket a jogszabályban előírt normáknak megfelelően intézte-e, de arról nem rendelkezhetett és nem is határozhat a hatóság, hogy a fogyasztói reklamációkra beadott válaszok helyesek-e, azaz nem jogosult dönteni a fogyasztók igazáról” – áll a levélben.