Index Vakbarát Hírportál

Megvan a pénz fővárosi fejlesztésre

2012.08.25. 09:06
Megkötötték a szerződést a 3,1 milliárd forintos vissza nem térítendő uniós támogatásról, ami az előkészítéseket fedezi. A BKV finanszírozási helyzetéről és a dugódíj alternatíváiról pedig a jövő héten tárgyal a főpolgármester és az államháztartásért felelős államtitkár.

A főváros 2014-től indítandó közlekedési fejlesztéseinek előkészítését érintő több milliárd forintos támogatásról megkötötte a szerződést a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) - írta a Magyar Nemzet szombaton.

Mint írtuk, a szerződés szerint a 3,1 milliárd forintos vissza nem térítendő támogatásból egy év alatt kell előkészíteni a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötését, a kisföldalatti járműparkjának cseréjét, az 5-ös metró (hivatalos nevén észak-déli regionális gyorsvasút) déli szakaszának beruházását, valamint a főváros villamos- és trolibusz hálózatának megújítását.

A fejlesztések együttesen 800 milliárd forintos uniós támogatásának lehívására majd csak az átfogó kormányzati döntés alapján lehet előkészíteni a pályázatokat. A Magyar Nemzet kormányzati forrásokra hivatkozva azt írta, az EU 2014-2020 közötti ciklusának nagy fejlesztéseiről hamarosan, de legkésőbb az év végéig születhet döntés.

A dugódíjról mindjárt döntenek

Jövő héten tárgyal Tarlós István a BKV-ról, írja a Népszava. A BKV finanszírozási helyzetéről és a dugódíj alternatíváiról is tárgyal a jövő héten a főpolgármester és Naszvadi György, a nemzetgazdasági tárca államháztartásért felelős államtitkára.

A minisztérium és városvezetés közti egyeztetéssorozat ezzel a végéhez közeledhet, a kormány szeptember elejéig kíván végleges döntést hozni a BKV finanszírozása ügyében. A főpolgármester a július elején az Országgyűlésben leszavazott, Budapestnek évi 20 milliárd forintos bevételt jelentő dugódíj pótlásáról azt mondta, vannak lehetőségek, amelyeket kizártak, egyébként a felek hasonlóan vélekednek "az alternatívák preferenciasorrendjéről".

A jövő heti tárgyaláson várhatóan véglegesítik azt az egy vagy több alternatív forrásteremtési lehetőséget, amelyből 2013-ban behajtható a hiányzó összeg. Ez azért fontos, mert a dugódíjból befolyó pénzt a főváros a BKV jövőre csökkenő állami támogatásának pótlására fordította volna, ráadásul a díj bevezetésére vállalt kötelezettség megszegése a 4-es metró 180 milliárd forintnyi uniós támogatását is veszélyezteti.



Rovatok