Teszteltük a négyest: egy vonal, ahol nem érdemes átszállni
A ráhordós útvonal kipróbálásához a zuglói (XIV. kerület, Pétervárad utca 2-4.) és budafok-tétényi (XXII. kerület,Városház tér 11.) polgármesteri hivatalt dobta a gép.
A két városháza történetesen remekül össze volt kötve eddig is: a 133E busszal átszállás nélkül juthattunk el a város egyik végéből a másikba.
Megnéztük, mit tenne Papcsák Ferenc Polgármester Úr, ha reggel a munkába érve eszébe jutna, hogy valamit Szabolcs Attila Polgármester Úrnál felejtett előző nap, és sürgősen oda kell mennie tömegközlekedéssel, hogy visszaszerezze.
Először is megmértük a múlt héten egy hétköznap reggelen: 8:15-ös indulással 45 perc alatt lehet átérni busszal – kaputól kapuig. Nem andalogtunk, de nem is szaladtunk, szemünk előtt az lebegett, ahogy a Polgármester Úr kapkodás nélkül, de határozott polgármesteri léptekkel halad.
Ma – a négyes metró első hétköznapján – kipróbáltuk, hogy ugyanebben az időpontban indulva megéri-e átszállni a Keletinél a négyes metróra, aztán a Móriczon ismét visszaszállni buszra vagy villamosra.
Nos, nem éri meg.
A menetidő ugyanis így 49 perc lett.
Ezen valószínűleg a rutin sem javít sokat, történetesen mindkét állomáson elég jól ki vannak táblázva az aluljárók, nem kellett megállni gondolkodni.
Vagyis ebben a viszonylatban a metró pont ott helyettesítheti a buszt, ahol elég jól lehet haladni azzal is, a buszsávnak köszönhetően. A Bosnyák térig tartó M4 valószínűleg versenyképesebb lenne, de persze pár percért nem kívánhatunk további megállókat.
Az viszont mindenképpen szimpatikus, hogy az M4 megnyitásával nem gyomlálták ki azt a buszjáratot, amelyet részben helyettesíthetne az új metró: nem vágták ketté és alakították át ráhordó járatokká. Átszámozni ugyan átszámozták (133 lett), de ugyanazon az útvonalon halad, mint eddig.
Vagyis a menetidő itt nem változott.