Index Vakbarát Hírportál

Őrült villamosos üldözési verseny a Kiskörúton

2014.09.03. 14:05

A BKK hivatalos menetrendje szerint a 47-es villamos 7 perc alatt ér a Gellért térről a Deák téri végállomásra, míg a 49-es ugyanezt az utat 9 perc alatt teszi meg. Ez onnantól érdekes, ha a 47-es egy perccel a 49-es után indul, mert akkor meg kell előznie a villamost ugyanazon a vágányon. Kimentem a helyszínre, hogy saját szememmel legyek tanúja a fizika határait átlépő kísérletnek.

Reggel kilencre értem ki a Gellért téri villamosmegállóba, a nagy üldözéses verseny rajtjába. Az utasok szemmel láthatóan nem voltak a tudatában, micsoda futam készülődik, unott fejjel tébláboltak a térkővel kirakott peronon. Egy zacskó szotyi elfogyott, mire az időfutamok után létrejött a kedvező pole pozíció: a részidőket mutató Futár-tábláról azt lehetett leolvasni, hogy a két versenyző szorosan egymás nyomában érkezik a rajtvonalra.

A 49-esnek 9.52-kor dördült el a startcsörgő. A kerekek csikorogva martak a felnyögő sínszálakba, megnyomtam a stoppert. A 47-es a közlekedési lámpa mögött toporogva várta a zöld jelzést, hogy behasíthasson az üresen maradt starthelyre. A villámgyors utascserét követően, a 49-es után pontosan 1.02 perccel, a 47-es pilótája tövig tekerte a menetszabályzó kart, és kilőtt a megállóból.

A hirtelen rándulásból felocsúdva azt láttam, hogy a 49-es épp a Szabadság híd kellős közepén penel, enyhe csörömpöléssel.

Úristen, ez a vadállat a híd közepén akarja megelőzni szerencsétlent?!

– gondoltam halálra válva. De nem, a híd előtti sikán, valamint az azt követő emelkedő megtörte a lendületet. A híd közepére érve megpillantottam a vetélytárs sárga verdáját a Fővám téri boxban rostokolni. Elrontott utascsere?

Senki nem jön szembe, itt a pillanat, egy jól sikerült váltóátrántással most bekövetkezik a nagy előzés, konstatáltam magamban magabiztosan, előre is földig lengetve szalmabukósisakomat a BKK menetrendtervezői előtt. A nagy izgalomban mind a a tizenegy ujjamon tövig rágtam a körmöt. De micsoda csalódás! A pilótának megremeghetett a keze a kontrolleren, mert a villamos fékezni kezdett, majd csendben bekullogott az állomásra az onnan kizúzó 49-es mögé.

Valami történhetett, mert a 47-es hosszasan is rostokolt a Fővám téri boxban. A 49-est pedig már elnyelte a Kálvin téri kanyar. Ajjaj, hogy lesz ebből első hely? – mormogtam magam elé. Valószínűleg pilótánk is hasonló következtetésre juthatott, mert innentől elég hitehagyottan versenyzett.

Az Astoriánál már a 49-es által felkavart por is leült, mire bevánszorogtunk. Azért én egy titkos fegyverben, egy végső, kamikaze húzásban még reménykedtem, hátha az utolsó szakaszon mégis sikerül megszerezni az első helyet. A pilóta háta mögé állva kíváncsian keresni kezdtem az időugró gombot, féregjárat-váltót vagy legalább Mézga Géza ósdi rádiójának tekerőpotméterét, de a széles vállak takarásában semmit se láttam.

A célegyenesbe fordulva már én is feladtam a reményt: a 49-es a győztesek nyugalmával, büszkén álldogált a célban. Nem sikerült hát a nagy kísérlet. Nem tudom mi lehetett a hiba. A 47-es nagyjából (45 másodperces késéssel) hozta a kötelező hét percet. A gonosz 49-es pedig jobban szerepelt a vártnál, körülbelül nyolc perces idővel. Na de majd máskor. Ha esetleg tanúja lenne, azonnal írja meg nekünk!

Megkerestük a BKK-t is, adjon magyarázatot a szégyenletes kudarcra, de egyelőre nem kaptunk választ.

A menetrendi tippért köszönet pengebácsinak.

Frissítés: mielőbb kijavítják a hibát

A BKK válasza szerint a hiba a megállóhelyi menetrend felső részén szereplő, a megállók neveit is tartalmazó vonaldiagramon történt, ahol a 49-es villamos menetideje – egy téves informatikai beállítás miatt – hibásan  szerepel, amit mielőbb javítanak. A 47-es és a 49-es villamosok üzemi menetrendje természetesen azonos: napszaktól függően 7 illetve 8 perc alatt teszik meg az ön által említett távolságot.



Rovatok