Jövő novemberig tart a káosz a Bem rakparton
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Szerdától szakaszosan lezárják a Bem rakpartot a budai fonódó villamoshálózat építéséhez kapcsolódó vágány- és közműépítés miatt várhatóan jövő év novemberéig - közölte a Budapesti Közlekedési Központ az MTI-vel.
Erre készüljön:
- A Bem rakparton a Gyóni Géza tér (Margit híd, budai hídfő déli oldala) és a Bem tér között, valamint a Bem téren keresztül a Fő utcához vezető útpályán a munkaterület mellett csak kétszer egy sávon haladhat a közúti forgalom. A Batthyány tér és Bem tér közötti részt teljesen lezárják a forgalom elől, csak a gyalogosok és a kerékpárosok használhatják ezt a szakaszt, de nekik is terelőutat jelölnek ki.
- A Clark Ádám tér felől érkező közúti forgalmat a Bem rakpartról a Szilágyi Dezső térnél a Fő utcára terelik, a Bem rakpart Szilágyi Dezső tér és Batthyány tér közötti szakaszára csak a tömegközlekedési forgalom és a célforgalom hajthat be.
- A nagy torlódások elkerülése érdekében a BKK ideiglenesen kétirányúsítja a Fő utcát a Székely utca és a Bem tér között, és több szakaszon is várakozási tilalmat vezetnek be.
- A lezárások miatt több közösségi közlekedési járat menetrendje is megváltozik, a torlódások miatt a buszok menetideje némileg növekedhet, ezért a BKK azt javasolja, hogy aki teheti, a 19-es és 41-es villamost vagy az 5-ös, szentendrei HÉV-et válassza.
- A 17-es villamospótló, valamint a 86-os, a 160-as, a 260-as és a 260A autóbusz a Fő utca-Bem tér-Bem rakpart módosított útvonalon közeledik a városhatár felé. A 960-as a Bem József tér-Bem rakpart, a 990-es pedig a Bem rakpart-Batthyány tér-Fő utca-Csalogány utca felé jár.
- Az 5-ös HÉV péntektől vasárnapig rövidített útvonalon csak a Margit híd felszíni állomásig közlekedik, a Batthyány tér végállomás és a Szépvölgyi út megállóhely között HÉV-pótló autóbusz viszi az utasokat.
Mint arról már írtunk, a budai fonódó villamoshálózat projekt szerint a 17-es villamos egyesül három budai járattal (a 19-es, a 41-es és a 61-es villamosvonalakkal), tehát észak–déli irányban egész Budát átszelő vonalak jönnek létre. Óbudáról átszállásmentes, kötöttpályás kapcsolat épül a Batthyány tér, a Széll Kálmán tér, a BAH-csomópont, a Móricz Zsigmond körtér, Albertfalva, valamint Kelenföld felé. A rekonstrukcióhoz kapcsolódva átépül a Széll Kálmán tér vágányhálózata is.
A budai fonódó villamoshálózatra új, alacsonypadlós, légkondicionált CAF villamosok érkeznek a jövőben. A kivitelezés már idén ősszel elindul, de a legjelentősebb forgalomkorlátozással járó munkákat 2015 tavaszán és nyarán végzik majd. A budai fonódó összköltsége: 17,6 milliárd Ft, ebből a Széll Kálmán téri ág költsége 12,5 milliárd Ft, a Bem rakparti ág költsége pedig 5, 1 milliárd Ft.