BKK: Nincs kockázat a Rákóczi hídnál
Felsőfokú bikkfanyelven adott ki közleményt a BKK arra a hírre, hogy a Rákóczi híd esetleg nem bírná el a rá tervezett villamosokat, ezért négy pontban összefoglaljuk a lényeget, nehogy megfájduljon olvasónk feje:
- A közlekedési hatóság egy hónapja kiegészítéseket, pontosításokat kért az építkezéssel kapcsolatban
- A következő hetekben a BKK a kivitelezőkkel közösen ezeken a kiegészítéseken dolgozik
- Próbaterhelés február egyik hétvégéjén lehet
- Olyan kockázatról, ami a tervezett villamosközlekedést meghiúsítaná, a BKK-nak jelenleg nincs tudomása
Mint arról beszámoltunk, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) információi szerint az 1-es villamos felújításának sokmilliárdos költségvetéséből nem futotta egy alapkérdés tisztázására. Azt nem tudni, hogy a húsz évvel ezelőtt átadott Rákóczi híd, amelyet eredetileg nyolc tonna tengelyterhelésre és 50 kilométeres óránkénti sebességgel haladó villamosokra terveztek, hogyan viselkedik 10-11 tonna tengelyterhelésű, 60-70 kilométeres óránkénti sebességgel haladó villamosok esetén.
A DK nekiesett Tarlósnak az ügyben
Gy. Németh Erzsébet, a Demokratikus Koalíció fővárosi képviselője arra szólította fel Tarlós István főpolgármestert, hogy mutassa be, milyen hatástanulmányok alapján vezeti át a villamost a Rákóczi hídon. A politikus az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleményében azt írja: egy több százezer embert utaztató állami cég nem engedheti meg magának, hogy a vakszerencsére bízza az utasai életét és biztonságát.