Elveszik a közteresek bírságolási kedvét
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Bús Balázs polgármester tájékoztatása szerint Óbuda idei 28 milliárd forintos költségvetési főösszegének negyede fejlesztésre, háromnegyede működésre megy el idén, a működési hiány pedig egymilliárd forint lesz. Bár az iparűzési adóbevétel 779 millió forinttal növekedik, 250 milliótól esik el a kerület amiatt, hogy az idei évtől a többi kerülettel együtt be kell szállnia a BKV finanszírozásába. Sőt, egy friss jogszabály-módosítás szerint a szabálysértési bírságbevétel (180 millió forint) is a központi költségvetést gazdagítja január 1-től.
Bírságkedv
Ennek ellenére az óbudai kerületi közterület-felügyelők egyelőre rendszeresen a kis forgalmú lakótelepi utcákon állnak lesbe szabálysértő autósokra várva. Később azonban Bús Balázs szerint a bevételkiesésnek köszönhetően létszámcsökkentés lesz a felügyeletnél, és a közteresek inkább már csak feljelentgetik a szabálytalan autósokat a rendőrségnél, áttestálva a bírságolásból fakadó feladatokat. A polgármester szerint ennek várhatóan nem örülnek majd a rendőrök, de az autósok sem, mert a bírság összege kétszeresére nőhet a helyszíni bírsághoz képest.
Fizetős parkolás
A fizetős parkolási rendszer bevezetése az eddigi tapasztalatok szerint megérte Óbudának, a fizetős övezetekben csökkent a túlterheltség, a befektetett összeg pedig 2-3 év alatt megtérül. (A kiépítés 174 millió forintba került, a havi nettó kiadás 54,8 millió forint havi nettó 61,9 millió forintos bevétel mellett.)
A kerület továbbra is a költségvetés 5%-át költi kulturális célokra, és nem csökken a szociális területre szánt összeg sem.
Vásárcsarnok, új pályák, uszoda
Óbuda legnagyobb tervezett beruházása a békásmegyeri vásárcsarnok felújítása lesz, amihez jelentős kormánytámogatást is elkönyvelhetnek. Tervezik a Váradi utca meghosszabbítását, hogy a Kiscelli utca forgalmi túlterhelését megszüntessék. A III. kerületi TVE sportegyesület sporttelepét is felújítják, új vízilabdacsarnok és uszoda épül.
Közösségi tervezés
A kisebb közterület-fejlesztéseket közösségi tervezéssel viszi véghez a kerület. Eddig 11 helyszíni beruházás előtt mintegy 800 helyi lakos nyilvánított véleményt, és további öt helyszínen is folytatják ezt a gyakorlatot. Mint Puskás Péter alpolgármester elmondta, korábban egy-egy beruházás befejezése után derült ki, hogy a lakosság egy részének nem tetszik a fejlesztés valamelyik része, jobb ezt inkább előre tudni, és ahogy lehet, orvosolni.
Kamerák, fák
Idén a kerület 44 új kamerával bővíti a térfigyelő kamerarendszert, amitől a közterületi bűncselekmények további csökkenését várják. 70 millió forintba kerül az a fafelmérési program, amiben megvizsgálják, hogy a kerület fáiból melyiket kell cserélni, melyik egészséges, a kertvárosi részekben ugyanis a lakosok érzékenyek erre.
HÉV
Bús Balázs egyetért Tarlós István főpolgármesterrel abban, hogy az agglomerációs közlekedés finanszírozása nem fővárosi feladat, és jó iránynak tartja az ez ügyben folytatott tárgyalásokat. Mint mondta, Óbudának az a fontos, hogy a Szentendrei HÉV szolgáltatási minősége ne romoljon egy új tulajdonos esetében sem.
Fonódó
A fonódó villamos beruházást alapvetően jónak tartja a polgármester, de van egy-két anomália a működésben, amit meg kell szüntetni, főleg a Szépvölgyi út - Nagyszombat utca között, ahová a jövőben várhatóan csak a célforgalomnak lehet behajtani. Kezdeményezik továbbá, hogy a 160-as busszal el lehessen jutni a Margit kórházig.