Értéknövekedési adót vetnek ki a Római-parton
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Helyi értéknövekedési adót vetnek ki a római-parti hullámtérben élőkre a mobilgát megépítése után, kivéve azt a 40 házat, ami még a világháború előtt épült, jelentette be a főpolgármester. Ennek az az oka, hogy fel se merülhessen az ingatlanspekuláció vádja a védműépítés miatt.
Az adó mértékére vonatkozó kérdésre Tarlós István azt válaszolta, hogy azt az adószakemberek majd kiszámolják, a fővárosnak joga van ilyen adót kivetni.
A gát nyomvonal-módosítása miatt várhatóan 500 fával kevesebbet kell majd kivágni a Duna mellett. A főváros beruház egy faátültető gépre, ami 38 cm átmérőig 93%-os hatékonysággal ülteti át a fákat.
Tarlós közölte, hogy a Duna-parti védmű nyomvonala elkészült, nyárra befejeződik az engedélyeztetés. Az építésnek négy szakasza lesz: az első kettő az Aranyhegyi-patak és a Barát-patak védelme, a harmadik a pünkösdfürdői gát magasságának megemelése, a negyedik pedig a római-parti mobilgát megépítése.
A 3-as metró szerelvényeivel kapcsolatban Tarlós elmondta, hogy azok darabjainak túlnyomó része új, de nem mindegyik, ezért joggal nevezhető felújítottnak, nem pedig újnak. A Moszkvából visszaérkezett prototípust a NAV is megvizsgálta Tarlós elmondása szerint, és mindent jogszerűnek talált. A főpolgármester úgy véli, Budapestnek örülnie kell, hogy a szerelvényprobléma megoldódik, nem azon keseregni, hogy jobb és szebb járművet kaptunk, mint amire számítani lehetett.
Tarlós kijelentette, a 3-as metró felújítása miatt a pótlásra 150 csuklós busz kell. Kiírták az új buszokra a tendert, van nyertes is. A főpolgármester szerint viszont a kormány szolgáltatásvásárlást akar, hogy magyar buszok legyenek Budapesten. (Ám nem tudni, a majdani szolgáltató milyen buszt vesz és a kiszervezésnek akár 23 milliárd forintos többletköltsége is lehet.)
A kormány kérésére ezért a fővárosi közgyűlés arról döntött, hogy várnak július 5-ig a többletköltség kormánygaranciájára, de ha a garancia nem érkezik meg addig, akkor megveszik a lengyel buszokat. Tarlós szerint egy a fontos: a fővárost ne érje anyagi hátrány.