Tarlós: A Kopaszi-gát alkalmas hely egy felhőkarcolónak
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Nem rajong a túl magas házakért, de meg lehet találni a helyüket Budapesten, mondta lapunk kérdésére Tarlós István főpolgármester egy sajtótájékoztatón. Közölte, hallott a Kopaszi-gátra tervezett 120 méter magas felhőkarcolóról, a látványterveket is látta, szubjektív véleménye szerint a helyszín alkalmas az építkezésre, ugyanúgy mint a Róbert Károly út - Váci út sarka, ahova a legutóbbi hírek szerint egy 90 méter magas irodaházat terveznek.
Frissítés: A Dombovári út végére épülne a felhőkarcoló
Mint azt az ingatlanfejlesztőtől megtudtuk, a Kopaszi-gátra 120 méter magas épület építését javasolta a beépítési koncepciót készítő, dán Adept építésziroda. A magasház javasolt helye a Dombóvári úton, az Infoparktól átvezető gyalogos alagút kijáratánál van, a rakpart nyúlványaként, zárásaként a városközpontból is jól látható és a Duna vonalára is jól illeszkedik. A magasépület fő funkciója iroda lenne.
A magasház építésének gazdaságossági-műszaki vizsgálata zajlik, a fejlesztő párbeszédet folytat a szabályozó fővárosi és kerületi önkormányzatokkal. Ilyen magasságú épületek építését a jelenleg hatályos fővárosi szabályok már lehetővé teszik Budapest más területén, a Kopaszi gáttól nem messze, Észak-Csepelen.
A cég egyelőre nem választott tervezőirodát. A projekt jelenleg a „Master Plan” fázisban van. Ez egy olyan beépítési koncepciót jelent, ami az épületek fő paramétereit, a beépítés módját, a funkciókat, a telkeket , a közlekedési kapcsolatokat jelöli ki egy projekten belül. A látványtervek ebben a fázisban alapvetően illusztrációk.
A fejlesztő cég szerint az irodapiac általánosan kedvező helyzete, ezen belül Dél-Buda népszerűsége, és a magasház különleges adottságai alapján az irodaház várható bérlői fogadtatása kedvező lesz.
Tarlós: Vitézy pimaszul hazudik
A kormány kéréséről, miszerint Budapest ne vásároljon lengyel buszokat, hanem inkább szervezze ki egy cégnek a 3-as metró felújítása idejére tervezett buszos metrópótlást, Tarlós elmondta: a főváros eleget tesz a kérésnek, ha kap arra garanciát, hogy a felmerülő többletköltséget a kormány megtéríti.
A kormány a múlt heti ülésén tárgyalt volna a kérdésről, de elhalasztották, mert meg akarták várni az akkor éppen külföldön tartózkodó főpolgármestert. Tarlós közölte, hogy felhatalmazta helyettesét, Bagdy Gábort arra, hogy a múlt heti kormányülésen képviselje a fővárost, de az a kormánynak nem volt jó. Ezért nem lehet azt mondani, hogy a fővároson múlt volna a döntés meghozatala.
Tarlós szemenszedett, alamuszi, pimasz hazugságnak titulálta Vitézy Dávid volt BKK-vezérigazgató állítását, miszerint a magyar buszokat nem kedveli, mert a magyar buszokat mindig is támogatta. Hozzátette, mivel már idősödik, nem mondja azt, hogy Vitézy szemüvegproblémákkal találhatja magát szemben ezért a kijelentéséért. A főpolgármester valószínűleg arra az elhíresült beszólására utalt, amit 10 éve kapott tőle egy óbudai képviselő, aki feldühítette őt:
Ne ravaszkodj, mert leverem a szemüvegedet, és rá is ugrok!
– szólt akkor a mondat.
Frissítés: Vitézy nem félti a szemüvegét
Nem értem ezt a főpolgármesteri kirohanást, és nem azért, mert félteném szemüvegem, mondta lapunknak Vitézy Dávid. Hozzátette: a főpolgármester idén négy alkalommal próbálta meg úgy lezárni a BKV tendereit, hogy lengyel Solaris buszok jöjjenek metrót pótolni. A kormány eközben a nemzeti buszstratégiáról próbálja meggyőzni a fővárost, ezért nem született eddig döntés. A volt BKK vezérigazgató szerint azért van egyáltalán magyar induló a tenderen, mert 2013-tól elindult valami a BKV-nál és a városi alacsonypadlós Ikarusok (később Evoprok) forgalomba tudtak állni.
Vitézy szerint érdemesebb lenne az elmúlt évek budapesti buszflottában elért eredményeire büszkének lenni és erre épiteni. A magyar buszgyártásnak drukkolok és bízom benne, a kormány erről sikerrel győzi meg a Főváros vezetőit is és még több új, magyar busz érkezhet Budapestre, szögezte le.