BKK: Nem fogja megütni az utasokat a hőguta
A BKK megrendelésére a BKV 20 vadonatúj, alacsonypadlós, légkondicionált Volvo autóbuszt állít forgalomba a főváros útjain ott, ahol eddig a – napokban kirúgott – T&J Busz Kft. hibridbuszai jártak. Ezért a BKK szerint nem igaz a Blikknek Az utasokat megüti a guta! című cikke, amiben azt állította, hogy eltüntette a legújabb, klímás és környezetkímélő buszokat a budapesti utakról a BKK.
A BKK június végén bontott szerződést a T&J Busz Kft-vel, ugyanis a korábbi szolgáltató nem tudta igazolni azt, hogy a tulajdonosi szerkezete megfelelt a közbeszerzésekről szóló törvény előírásainak. Egy felülvizsgálat során fény derült arra ugyanis, hogy a T&J Busz Projekt Kft. tulajdonosi szerkezetében be nem jelentett változás következett be, és az új tulajdonosról feltételezhető, hogy offshore cég.
Frissítés: Nem Volvo, hanem Mercedes
A hibridbuszokat váltó járművek nem Volvók, hanem csuklós, klímás Mercedes buszok, tudtuk meg a BKV-tól. A BKK a közleményében 20 vadonatúj, alacsonypadlós, légkondicionált Volvo autóbuszról írt, amit a BKV állít forgalomba a kirúgott T&J Busz Kft. hibridbuszai helyett. Ez annyiban igaz, hogy a 20 Mercedes buszról tavaly év végén született egy megállapodás, aminek eredményeképpen a BKV idén június közepén forgalomba is állította a járműveket a régi Ikarusok kiváltására.
Most, hogy hogy a hibridbuszok helyére kerülnek a Mercedesek, a régi Ikarusokat újra aktiválni kell. Tehát az utasokat legfeljebb ezek vonalain fogja megütni klíma hiányában a hőguta. (Igaz, a régi Ikarusok nagy ablakai aránylag jó szellőzést biztosítanak.) További 20 darab magyar Modulo dízel autóbusz állítólag a hónap közepén áll majd forgalomba.