Lecsillapítják az újlipótvárosi forgalmat, kevesebb lehet a baleset
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Közlekedési szempontból Budapest egyik legveszélyesebb része Újlipótváros. Tavaly augusztus végén például a Tátra utca és a Radnóti utca kereszteződésében összeütközött két autó, az egyik elsodort egy járdán sétáló édesanyát a két gyerekével. Mindhárman súlyosan megsérültek.
A XIII. kerület közleménye szerint idén a forgalomcsillapítás a legfontosabb feladat, és ezért több fejlesztés indul a városrészben a Budapest Közút Zrt. közreműködésével.
Tempo 30-as övezeteket alakítanak ki, ahol legfeljebb harminccal lehet majd menni.
Átépítik az egyenrangú csomópontokat, a közepüket kiemelik, hogy fékezésre kényszerítsék az autósokat. (A Radnóti-Tátra kereszteződésében ez már decemberben elkészült.)
A következő tanév kezdetére K+R (Kiss and Ride) zónát alakítanak ki a Hegedűs Géza Általános Iskolánál. Ez egy olyan terület lesz, ahol csak rövid ideig lehet parkolni: nagyjából annyi ideig, amíg a gyerek beér az iskolába.
Négy zebrát építenek:
- a Pannónia utca-Ipoly utca
- a Cserhalom utca-Mura utca
- a Kassák Lajos utca-Dévai utca
- és a Kassák Lajos utca-Bulcsú utca kereszteződésénél.
A Népfürdő utca-Viza utca csomópontjánál lámpás átkelő készül gyalogosoknak és kerékpárosoknak. Átépítenek több járdát az Országbíró, a Hegedűs Gyula, a Tátra, a Madarász Viktor és a Kassák Lajos utcában.
A kerület idén több mint 321 millió forintot költhet útfenntartásra.
Az újlipótvárosi közlekedési problémákkal cikksorozatban foglalkozott a Totalcar.
- Egyre csak szedik az áldozatokat a belvárosi horrorkereszteződések>>>
- Újlipótvárosban még mindig életveszélyes közlekedni>>>
- Heti két baleset az átlag>>>
Sajnos az Újlipótváros problémáit néhány, a kereszteződés közepére helyezett négyzet alakú fekvőrendőr nem fogja megoldani, írta a cikkel kapcsolatban Vitézy Dávid, volt BKK-igazgató a Facebook-oldalán. A mindent ellepő, minden utcát szegélyező, a járdákat elfoglaló parkolás, a lakóutcákat terhelő jelentős tranzitforgalom, a háttérbe szorított gyalogosok és a hiányzó közterek, valamint a relatíve gyenge tömegközlekedési kapcsolatok jelentik a valódi problémát, tette hozzá.
Vitézy szerint egy drága, döntően lakófunkciójú, de mégis belvárosias városrészéhez ma már budapesti összehasonlításban is méltatlan az évtizedek óta elavult újlipótvárosi forgalmi és közterület-használati rend. Érdemes megnézni, a belváros déli része vagy a forgalomcsillapított józsefvárosi Palotanegyed mennyivel előrébb jár, a kiterjesztett közterekkel és gyalogoszónákkal, a rendszerszintű egyirányúsításokkal, a kétoldali 45 fokos parkolás helyett rendezettebb és mérsékelt közterületi parkolással.
És akkor a 2-es villamos meghosszabbításáról a (ma már lényegében csak parkolóutcaként használt) Pozsonyi úton a Kárpát utcai lakótelep felé még nem is beszéltünk - ami ugyanolyan természetes tömegközlekedési főtengely lehetne, mint a Népszínház utca vagy a Mester utca a Körút délebbi szakaszaitól kifelé, szögezte le végül.