Véd-e baleset ellen a kereszteződés utáni fekvőrendőr?
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Ha jársz a Pannónia utca-Balzac utca kereszteződésben, nézd meg, hogy a Balzac elejére rakták a fekvő rendőrt, javasolta olvasónk, Károly.
Irgalmatlan ostobaság, hiszen az ottani, átlag napi csattanásokat a másik irányból érkezők szokták abszolválni, elmulasztva az elsőbbségadást a Pannónia forgalmának.
– tette hozzá.
Károly szerint logikus, hogy a kereszteződés másik, Váci út felé eső részére kellett volna a lassításra kényszerítő műtárgy. A mostani helyen még inkább kárt okoz, az esetleges forró helyzetben lassítja a menekülést.
Megszemléztük a helyszínt, és valóban. A fekvőrendőr a balesetveszélyes kereszteződésből kifele döccenti meg a kocsikat. Mi lehet ennek az értelme? Talán hamarosan megfordul a Balzac utca iránya? Statisztikailag több volt a kereszteződésbe betolató autó balesete? Kínzó kérdések. Megkerestük velük a kerületi önkormányzatot.
A válasz csakhamar megérkezett, és már az első mondata megnyugtató volt.
Majd kifejtették, hogy a küszöb azért van jó helyen ott, ahol van, mert rázással jelzi, hogy az autóval forgalomcsillapított övezetbe, 30-as zónába hajtottak be. Ez eddig rendben is van, megtudhattuk, hogy a fekvőrendőr miért van ott, ahol van. Viszont arra a kérdésre, hogy miért nincs ott, ahol kéne, a kereszteződésbe behajtásnál, a válasz márt nem volt ilyen világos: „A hiányolt küszöb a Pannónia utca túloldalára kellene, azonban ez nem zóna, mivel a Hegedűs Gy. utca ismét gyűjtőút.”
Ezért ismételten az önkormányzathoz fordultunk azzal a kérdéssel, hogy a 30-as zónán kívül tilos elhelyezni fekvőrendőrt, és hogy ha nem, akkor miért nem tettek egyet a kereszteződés elé is, hogy figyelmeztesse a gépkocsivezetőket: balesetveszélyes rész következik?
A fekvőrendőr-invázió
Végül kibomlott teljesen az igazság fonala. Második kérdéssorunk után kiderült, hogy a küszöbök kiépítése egy nagyobb közúti biztonsági projekt része. Most a Pannónia utca négy kereszteződésében helyeztek el fekvőrendőröket, a következő lépésben a párhuzamos Visegrádi és Kresz Géza utca kap küszöböket, majd az ezeket összekötő keresztutcák, így a Balzac utca is, a most hiányolt résszel együtt. Szóval, lesz itt is fekvőrendőr, a tervek szerint ez év végéig.
Jó tudni, hogy a kerületben kétféle forgalomcsillapító küszöböt alkalmaznak. Ha két alsóbbrendű, de egyenrangú út találkozik, akkor a kettő metszéspontjánál, középen emelkedik ki a bukkanó. Ha az egyik út felsőbbrendű, akkor arra nem lehet ilyet építeni, ezért az arra ráhajtásnál és a kihajtásnál fekszik keresztbe a küszöb, lásd Balzac utca.
És még egy fontos szakmai nüansz: a mai útburkolati küszöbök jóval alacsonyabbak, mint a korábban megszokottak. Gyakorlatilag épített forgalomtechnikai jelzések. A cél ugyanis a figyelemfelkeltés úgy, hogy ezeken nagyobb sebességgel áthajtva se okozzon problémát. Azaz nem lehet olyan küszöböt építeni, amin átmenve 50 km/órával az autó szélsőséges esetben irányíthatatlanná válik, vagy megsérül.
Ebben a cikkben a téma érzékenysége miatt nem tartjuk etikusnak reklámok elhelyezését.
Részletes tájékoztatást az Indamedia Csoport márkabiztonsági nyilatkozatában talál.