Indulhat a római-parti mobilgát engedélyeztetése
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Mint az előterjesztés vitájában elhangzott, a védmű engedélyezési tervei elkészültek, beadhatók hatósági engedélyeztetésre. A tiltakozó civilek szerint azonban még nem késő másítani a terveken, hiszen a végleges engedély elfogadását még meg kell(ene) előzni egy társadalmi egyeztetésnek.
A tervek lényegében ugyanazok maradtak, mint amiket egy korábbi, parázs hangulatú lakossági fórumon a tervezők bemutattak.
A mostani döntést megelőzte már egy áprilisi, amikor a fővárosi képviselők arról határoztak, hogy a nyomvonal a parton haladjon, ne a Nánási út – Királyok útja vonalában. A tiltakozó civilek és zöldek inkább az utóbbi verziót támogatják.
A jelenlegi előterjesztés több tájépítészeti látványtervvel volt gazdagabb a korábbinál, amit a képviselők egy kis képernyőn, halvány változatban tekinthettek meg. A látványterveket valamikor majd publikálják, lapunknak mindenesetre egyelőre nem adták oda.
Elhangzott a tervezők részéről az is, hogy tovább redukálták a kivágandó fák számát, az induló 2000-es mennyiség 400-ra csökkent. 78 darab fát átültetnek a helyszínen, 3400-at pedig pótolnak, de ezek túlnyomó többségét nem a Római-parton ültetik el.
Az előterjesztés tárgyalása előtt és alatt zöld és civil szervezetek tüntettek a tervezett római-parti mobilgát építése ellen. A tiltakozók szerint a főváros olyan környezetpusztító és kockázatos árvízvédelmi megoldást tervez, ami végleg elpusztítja a ma ismert és szeretett Római-partot.
Áttervezik a Blaha Lujza teret
A közgyűlés megbízta a BKK-t, hogy 85 millió forintért készítsen megvalósíthatósági tanulmányt a Blaha Lujza tér rekonstrukciójáról, továbbá biztosított 1,8 milliárd forintot a majdani, egyelőre még nem tudni, mikor kezdődő átépítési munkákra.
A tervek szerint a Blahán több lesz majd a gyalogos felület és a zöld rész, új szökőkút lesz, várhatóan megszüntetik a Corvin előtti parkolókat, és két új zebrát is felfestenek (Kazinczy – Szentkirályi u. között, illetve a Blaha Lujza téren, a Nagykörúttal párhuzamosan).