Index Vakbarát Hírportál

A mindennapi gondok enyhítésére a leggazdagabb kerületben indítja az iskolabuszokat a kormány

2018.12.18. 17:28

A kormányzat iskolabuszprogramot indít Budapesten, aminek a tesztelése a II. kerületben kezdődik 2019-ben - mondta Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter a kerületben tartott keddi sajtótájékoztatón.

A kormányzat célja a fővárosban és az agglomerációban élő emberek mindennapi közlekedési problémáinak enyhítése és az iskolabuszprogram várható forgalomcsökkentő hatására a közlekedés okozta környezeti terhelések mérséklése, mondta.

"A kormányzat az elmúlt években is arra törekedett, hogy az emberek mindennapi gondjaira hosszú távú, fenntartható és biztonságos válaszokat adjon. A mindennapokban ilyen gond a II. kerületben a családok számára az általános iskolás gyermekek iskolába szállítása is, írja az MTI Gulyást idézve.

Ezért kezdi meg a kormányzat Budapesten az iskolabusz szolgáltatás kidolgozását, hasonlóan a Volán társaságokkal közösen induló vidéki iskolabusz programhoz.

A kezdeményezés fontos célja, hogy biztonságos megoldást találjon a családok utazási problémáira, csökkentse a tanulók és a családok terhét, környezeti szempontból fenntartható legyen, segítségével csökkenjen a forgalom a városban, és így a környezeti terhelés is kisebb legyen a városlakók számára.

Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter kiemelte, hogy a magyar ipar, a magyar buszgyártás "van abban az állapotban, hogy ezeknek az iskolabuszoknak a legyártását és szállítását tudja vállalni". Egy kísérletkén tekint a kormányzat erre az iskolabuszprogramra, amely ha jól működik, egész Budapestre is kiterjeszthető lehet a későbbiekben - mondta Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár.

Az észak-budai kerület ideális a koncepció kidolgozására, hiszen több mint 10 ezer gyerek tanul ott 15 állami és több magánintézményben. A gyerekek közül sokan az agglomerációs településekről érkeznek az iskolákba nap mint nap - mondta Láng Zsolt (Fidesz-KDNP), a kerület polgármestere. A domborzati és településszerkezeti adottságok miatt a közlekedési helyzeten érdemi javulást az hozhat, ha nem csupán a közlekedési infrastruktúra hagyomány elemeinket bővítésén gondolkodnak, hanem a közúti közlekedésben résztvevő eszközök számát is csökkentik, mondta.

A rendszer tesztelése - párhuzamosan a budapestivel - Kecskeméten és Debrecenben is megkezdődik. A koncepció kidolgozásával és a mintaprogram lebonyolításával megbízott polgármester elmondta, hogy a jövő év első felében felmérik az érintett családok és oktatási intézmények igényeit, és feltérképezik a szakmai és civil közreműködők körét és az összegyűlt tapasztalatok alapján 2019 őszén a kiválasztott intézményeknél kísérleti jelleggel elindítják a tesztüzemű szolgáltatást. Az itteni tapasztalatokra alapozva készül el az egész kerületre kiterjesztett koncepció, amelyeket az előzetes tervek szerint 2021-ben követhet a teljes fővárosi rendszer kiépítésére szolgáló javaslat.



Rovatok